[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون امور داخلی مجلس با استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از اعتبارات مربوط به حوزه مدیریت بحران تخصیص کامل نیافته است، اظهار کرد: درخواست داریم در صورت نیاز تنفیذی برای اعتبارات این چنینی انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها، بیان کرد: میزان بارش در برخی استان های کشور نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته که این به معنای خشکسالی مطلق است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها در ایام خشکسالی اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای استان گیلان است.

نجار با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی تأمین اعتبارشده است، تصریح کرد: سه هزار میلیارد تسهیلات برای خشکسالی و دو هزار میلیارد نیز برای اجرای بند خ و هزار میلیارد نیز برای آبرسانی به بخش دام اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: دو محل پرداخت خسارت در حوزه کشاورزی وجود دارد که یکی صندوق بیمه کشاورزی است و سالیانه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت می کند و دیگری اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم است که بار مالی زیادی دارد و توسط دولت پرداخت می شود.

وی بیان کرد: ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که ۷۰ هزار کیلومتر آن از مراکز جنگلی عبور می کند و هفت هزار کیلومتر از رودخانه ها ساماندهی نسبی یا لایروبی شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان