[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون داخلی مجلس با بیان اینکه چالش ها و مشکلات از ظرفیت ها در این استان سبقت گرفته است، بیان کرد: یکی از مهمترین چالش های گیلان مربوط به شهرداری ها و شوراها است.

استاندار گیلان عدم انتخاب به موقع شهردار را یکی از مهمترین عوامل نابسامانی مسائل شهری در این استان دانست و افزود: پس از گذشت چندین ماه از تشکیل شورای شهر جدید، هنوز برخی از شهرهای گیلان شهردار ندارند و همین موضوع باعث عقب افتادن کارها شده است.

وی با اشاره به اینکه علت عقب افتادن گیلان از مازندران در حوزه ساماندهی پسماند پیگیری نکردن این موضوع توسط استانداران قبلی است، گفت: بنده یک خرابه را تحویل گرفتم و امروز نیاز به یک مدیریت متمرکز برای حل مشکلات داریم.

عباسی با بیان اینکه روزانه حدود دو هزار و ۲۰۰ تن زباله در استان تولید می شود، تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا در هیچ کجای گیلان به خوبی انجام نمی شود و تنها برخی موارد آن هم به طور سلیقه ای به این موضوع پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ساماندهی پسماند در گیلان اختصاص اعتبارات قطره چکانی به این موضوع است، افزود: یکی از راهکارهای حل این معضل اختصاص اعتبارات مناسب و قابل توجه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان های شمالی قابل مقایسه با سایر استان ها نیستند، تصریح کرد: موضوع ساخت زباله سوز و ساماندهی پسماند در مازندران پیشرفت خوبی داشته اما در گیلان همچنان وضعیت بحرانی دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان