[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان، اظهار کرد: دولت برای افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه تحقق این برنامه اولویت وزارت امور خارجه است، گفت: با توجه به ارتباط خوب با همسایگان می توانیم از آن برای تقویت فعالیت های تجاری و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

صفری همچنین با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دیگر دولت و وزارت امور خارجه صدور خدمات مهندسی است، افزود: قطعاً ارتباط تجاری با کشورهای همسایه مشکلات و آسیب های اقتصادی را به حداقل می رساند.

وی در ادامه به پذیرش ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری های شانگهای نیز اشاره و اضافه کرد: ۱۰ سال از بهره مندی ظرفیت های این سازمان به دلیل وجود برخی موانع محروم بودیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تأکید بر لزوم بهره گیری از پتانسیل های ایران در زمینه صدور خدمان مهندسی به کشورهای آسیای میانه، گفت: این ظرفیت ها می تواند زمینه اشتغالزایی در کنار رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کریدورها نقش مهمی در افزایش تجارت و صادرات با کشورهای همسایه دارند، ادامه داد: برقراری این مسیرها همانند کریدور شمال - جنوب بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای ارتباط با کشورهای همسایه به صورت ویژه به آن توجه شود.

صفری به کمبود واگن ریلی برای تردد به آسیای مرکزی اشاره و با تأکید بر اینکه باید متولیان به این بخش ورود کنند، اضافه کرد: امروز یکی از چالش های ما تکمیل خط ریلی انزلی- کاسپین است.

وی با تأکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر این پروژه، تصریح کرد: فعالیت گمرکات نیز باید ۲۴ ساعته باشد رایزنی هایی در این زمینه با رئیس جمهور شده و مجوز فعالیت ۲۴ ساعته گمرک اخذ شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به موضوع تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حال حاضر اولویت خنثی کردن این تحریم ها است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان