[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمود اسلامی با اشاره به تأثیرات همه ‏گیری کرونا و محدودیت‏های ناشی از آن بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه ابراز امیدواری کرد، حمایت‏های مستقیم و غیرمستقیم دولت سیزدهم، نگرانی‏ ها درباره بحران‏های ایجاد شده در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر را کاهش دهد.

مسئول بهبود محیط کسب و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در راستای اجرای تدابیر اتخاذ شده و نیز مفاد بسته حمایتی هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‏ای، به درخواست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۰۶/۰۹/۱۴۰۰ با تمدید مهلت ثبت درخواست و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‏ای آسیب دیده در بحران کرونا، از طریق سامانه کارا و امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به این کسب و کارها (اعم از تسهیلات کرونایی، صندوق کارآفرینی امید و...) موافقت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مصوبات این ستاد از سوی نظام بانکی کشور لازم‏الاجراست و پیگیری‏های لازم برای تسهیل این امور حمایتی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع، در حال برآورد میزان خسارت وارده بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه در نیمه اول امسال با هدف بهبود رویکردهای حمایتی وزارتخانه است و نتایج آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور، سال گذشته متحمل خسارتی افزون بر۹۰ هزار میلیارد ریال در بحران همه‏گیری کرونا شده‏اند. بر اساس این برآوردها در میان سه رسته‏‏ فرهنگی، هنری و رسانه ای، بیشترین میزان خسارت برکسب وکارهای هنری وارد شده و پس از آن این کسب و کارهای رسانه ای‏، متحمل بیشترین خسارت شده‏اند.

وی افزود: با توجه به ثبت درخواست فعالان و کارآفرینان فرهنگی، هنری و رسانه‏ای برای دریافت بیش از یک‏هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و حمایت بیش از۹۰ هزار فرصت شغلی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعامل مستمر هستیم.

اسلامی در پایان تصریح کرد: افزون بر این، دیگر شیوه‏ های حمایتی بر اساس مفاد بسته حمایتی تدوین شده نیز برای رونق و بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی و خلاق در دست پیگیری و اقدام است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان