[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سال هاست کریدور ریلی شمال-جنوب به دغدغه تاجران و صادرکنندگان تبدیل شده، اظهار کرد: قطعه باقی مانده این کریدور، اتصال خط ریلی از رشت به بندرکاسپین است که نباید طی این همه مدت، تکمیل آن معطل می ماند.

وی اتمام این مسیر ریلی را یک ضرورت و امری با اهمیت برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه  اعتبار این بخش باید تأمین شود؛ لازم است پیمانکاران از حداکثر ظرفیت برای اتمام قطعه یادشده، استفاده کنند و ما نیز پشتیبانی می کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به تأکید آیت الله رئیسی بر تکمیل راه آهن رشت-آستارا افزود: رئیس جمهور در این ارتباط دستور دادند که حتما با توجه به شرایطی که در اجلاس شانگ های فراهم شده؛ تکمیل قطعه ریلی رشت-آستارا تسریع شود.

عباسی فعال سازی بازارچه مرزی آستارا را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازارچه مرزی آستارا که تقریباً تعطیل شده بود، باید فعال شود و همه مسؤولان استانی و شهرستانی در این زمینه بایستی بسیج شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر استانداردسازی محصولات و کاهش خام فروشی بیان کرد: زمینه برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در استان فراهم است و این امر باید محقق شود.

وی بر توجه به خدمات اتاق بازرگانی و اتحادیه ها تأکید کرد و گفت: صادرکنندگان ما بیشتر خُرد هستند که ضروری است در قالب اتحادیه و تعاونی ها، توان خود را بالاتر ببرند.

عباسی با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری به ویژه اقتصاد دریا محور است، افزود: سهم گیلان از این حوزه، اندک است و باید برای افزایش این سهم، برنامه ریزی شود.

در این جلسه ناظر گمرکات در خصوص آخرین وضعیت واردات و صادرات استان در سال جاری، نمایندگی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت مراودات خارجی با کشورهای هدف و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در مورد ظرفیت های تفاهم نامه اوراسیا بر توسعه تجارت خارجی و بررسی معضلات و مشکلات حوزه تجارت خارجی با کشورهای هدف و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز از روند اجرای پروژه اتصال راه آهن به بندر کاسپین گزارش هایی ارائه کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان