[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش اسالم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار به بیان فضائل و جایگاه معنوی و علمی آن بانوی بزرگوار و نقش ایشان در رساندن پیام حادثه کربلا و نهضت عاشورا به مردم پرداخت.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت ۱۹ آذر سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در شهریور سال جاری با اعضای دولت سیزدهم در مورد ضرورت بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ، گفت: متأسفانه ما هنوز در ساختار فرهنگی کشور مشکل اساسی داریم و رفع این مشکل نیازمند یک حرکت انقلابی است.

وی با بیان این نکته که منظور از حرکت انقلابی یک حرکت بنیادی و برخاسته از اندیشه و حکمت است که بتواند فرهنگ های غلط حاکم بر جامعه مثل اسراف، زندگی اشرافی و تجملاتی و تقلیدهای کورکورانه را که در ذهن مردم رخنه کرده است را از ریشه برکند، افزود: در این مسیر باید از تمام توان و ابزار فرهنگی مثل هنر و سینما و رسانه نهایت استفاده را برد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به پایان دور اول مذاکرات برجامی، گفت: طرف های مذاکره به دنبال موضوع و هدف اصلی مذاکرات یعنی رفع تحریم ها نیستند و فقط می خواهند با شکست مذاکرات اهداف آمریکا را تأمین کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به سرکردگی «جو بایدن» به دنبال زمان خریدن و توافق کوتاه مدت برای پاک کردن چهره زشت و بد عهد آمریکا هستند ولی جمهوری اسلامی فقط در صورت رفع تحریم ها توافق خواهد کرد.

امام جمعه اسالم با اشاره به گسترش حضور رمز ارزها در مبادلات و تجارت های بین المللی و اقبال بسیار زیاد مردم و به خصوص جوانان، اضافه کرد: تولید و بهره وری از درآمد رمز ارزها و فرصتی برای رهایی از تحریم های ظالمانه مالی بر علیه جمهوری اسلامی است که باید به صورت صحیح از آن استفاده شود.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه مشروعیت تجارت با رمز ارزها دغدغه بسیاری از تاجران متدین است، گفت: باید فقها بر اساس فقه پویا در مسائل مستحدثه ای چون رمز ارزها با دقت و ظرافت ورود کنند و از آنجا که بر اساس قواعد و دیدگاه های فقهی نظرات مختلف موافق و مخالف در این زمینه وجود دارد ولی فقیه به عنوان حاکم جامعه می تواند در این زمینه حکم کند و همگان ملزم به تبعیت از حکم ولی فقیه خواهند بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان