[ad_1]

ایسنا/فارس دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی هستند و در نبود مردم و مایوس شدن فرهنگیان و دانشگاهیان و ناتوانی صاحبان صنایع و سرمایه ، نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود. 

حسین مرعشی در آیین بزرگداشت روز دانشجو که به همت انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: تلاش برای زنده نگه داشتن فضای سیاسی کشور وظیفه سنگینی است که دانشگاه و فعالان دانشجویی موظف هستند آن را زنده نگه دارند.

به نقل از انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز، مرعشی افزود: سئوالاتی نظیر؛ ایران در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و چه مسائلی آنرا تهدید می کند و اینکه اولویت کشور چه مسائلی است؟ از جمله مباحثی است که در مجامع علمی و دانشجویی می تواند به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد. 

مرعشی با تاکید بر اینکه سیاست امر بسیار مهمی است، عنوان کرد: گاهی اوقات می بینیم در جامعه حتی اهالی علم و فرهنگ نیز متوجه اهمیت سیاست و نقش محوری سیاست نیستند؛ در بین اموری نظیر تحصیل و تولید علم، فناوری، دانش، تولید، صادرات، تربیت انسانها، دفاع و امنیت یک موضوع محوری و اساسی وجود دارد و آن سیاست است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: در واقع سیاست است که تعیین می کند یک کشور و ملت در چه مسیری قرار است گام بردارند. 

او در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: اولین جمله ای که بعد از ۴۰ سال تجربه به شما می گویم این است که سیاست امری نیست که انسان آن را به گوشه ای بگذارد و اهمیتی برای آن قائل نباشد. ما نباید سیاست را ترک کنیم، ترک صحنه سیاست هنر نیست. ایستادگی، پیگیری و تدبیر در امور سیاسی می تواند کارگشا و راهگشا باشد.

بدون بازگشت روابط خارجی به سطح عادی حل مشکلات امکان پذیر نیست

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در شرایط امروز ایران نیز ما امیدواریم دولت آقای رئیسی با هر تدبیری که می تواند و با حمایت قوای دیگر ، از موضع عزت مسائل بین المللی ایران را حل کنند، اظهار کرد: بدون بازگشت روابط خارجی به یک سطح عادی و رفع تحریمهای بین المللی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی، کنترل تورم و حل مشکلات اساسی کشور توسط مسئولین و مدیران امکان پذیر نیست. 

مرعشی با اشاره به اینکه امسال هفدهمین سالی است که کشور و ملت ایران درگیر بحران بین المللی هسته ای هستند و طولانی شدن این بحران، اقتصاد ایران را ضعیف می کند و اقتصاد ضعیف موجب نارضایتی مردم می شود، تاکید کرد: مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی هستند و در نبود مردم و مایوس شدن فرهنگیان و دانشگاهیان و ناتوانی صاحبان صنایع و سرمایه نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود. 

او ادامه داد: انتظار بعدی از دولت آقای رئیسی بسترسازی مناسب برای حضور آحاد مردم و مشارکت آنها در فعالیت های اقتصادی اجتماعی و سیاسی است و دولت صرفاً باید نقش هماهنگ کننده را ایجاد کند. 

ایجاد محدودیت برای فعالان اقتصادی مطلوب نیست

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت برای فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و محدودیت برای احزاب سیاسی در شرایط فعلی مطلوب نیست و دولت باید پیام روشنی در این زمینه به جامعه بدهد و آن ها را برای حضور گسترده در عرصه های مختلف فرا بخواند. حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی تنها با یک بسیج ملی و بلندنظری دولتمردان و فعالیت آحاد مردم شدنی است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان