[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود عباس نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های شورای ششم شهر رشت موضوع حمل و نقل و حل ترافیک این شهر است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه تلاش شده برای بر طرف کردن این مشکلات از ظرفیت نخبگان، اساتید این حوزه استفاده کنیم، افزود: یکی از بزرگترین دغدغه مدیریت شهری حمل و نقل و ترافیک شهر به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر رشت طی فراخوانی از همه صاحب نظران، نخبگان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران خواسته برای برطرف کردن ترافیک این شهر ایده ها خود را ارائه دهند، اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا با استفاده از این ظرفیت ها در کوتاه ترین زمان مشکل ترافیک رشت حل شود.

عباس نژاد با اشاره به اینکه دادن مجوز و ساخت و ساز مجتمع های بزرگ در خیابان های پر رفت و آمد یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: درجه کیفیت آسفالت رشت نیز با یک شهر گرمسیری باید تفاوت داشته باشد.

رشت با معضل ترافیک مواجه است

در ادامه نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه با کار اصولی و علمی در این حوزه می توان از حیف و میل شدن سرمایه ملی جلوگیری کرد، افزود: این نوع همایش ها به ویژه در حوزه مدیریت شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری هریس با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی و تشویق مردم در رعایت حقوق شهروندی، اضافه کرد: امروز رشت با مشکل ترافیک مواجه است و در این میان مشاغل پر ترافیک بدون وجود نظارت در مناطق پر رفت و آمد شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه احداث فروشگاه ها و مجتمع های پر رفت و آمد در مرکز شهر از دیگر مشکلات است، گفت: رشت پر تراکم ترین شهر کشور به شمار می رود و برای شهری اینکه این حجم تراکم دارد مشکل ترافیک مشکل ساز است.

نوری هریس با اشاره به برگزاری نخستین همایش پژوهشی حمل و نقل از سوی شورای شهر رشت، افزود: در فراخوان برای همایش از نخبگان خواسته شد بود ایده های خود را در قالب مقاله با موضوع مشکلات ترافیکی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی اضافه کرد :۶۳ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۵۱ مورد پذیرفته و از این تعداد ۱۸ مورد انتخاب شده تا ارائه شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان