[ad_1]

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید تبدیل به کانون تعریف و حل مسائل کشور شوند، تصریح کرد: دانشگاه های ایران با وجود سرمایه بالای علمی و نخبگان با مسأله یابی و ارائه راه حل های علمی و عملی به دولت در مدیریت و اداره کشور کمک کنند.

به گزارش ایسنا،  محمد مخبر ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه با روسای دانشگاه های کشور که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های تهران و مراکز استان ها برگزار  شد، با بیان اینکه اگر دانشگاه ها در جایگاه اصلی خود قرار گیرند می توانند به درآمدزایی و خلق ثروت در کشور کمک کنند، افزود: دولت کاملاً آمادگی دارد تا در صورت هر گونه تعریف پروژه منطقه ای و ملی از سوی دانشگاه ها برای حل مشکلات کلان کشور در حوزه های مختلف به ویژه آب، انرژی و محیط زیست از اساتید دانشگاه ها، نخبگان و دانشجویان حمایت و پشتیبانی کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت ارتباط دولت و دانشگاه ها از اولویت های دولت است، خاطرنشان کرد: تاکنون نقش جامعه علمی با وجود بهره گیری از سرمایه علمی و فناورانه در حل مشکلات کمرنگ بوده، اما رویکرد دولت سیزدهم در هم افزایی، همفکری و همکاری با دانشگاه ها برای نیل به درآمدزایی، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور است.

مخبر همچنین رفع مشکلات معیشتی اعضای هیئت علمی و نخبگان کشور و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات در دانشگاه ها و خوابگاه ها را از دغدغه های دولت و وزارت علوم برشمرد و گفت: اعضای هیئت علمی و اساتید نباید به هیچ عنوان دچار مشکلات معیشتی باشند چرا که استاد دانشگاه باید با آرامش خاطر و بدون دغدغه های مالی، خود را برای رشد علمی دانشجویان همواره به روز نگه دارد.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال این است که با فراهم آوردن امکانات آموزشی و رفاهی و حمایت های مالی لازم از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند محور فقرزدایی در کشور شوند، افزود: نخبگان علمی کشور با کمک گروه های جهادی می توانند در راستای فقرزدایی در مناطق محروم کشور برنامه ریزی و اقدامات عملی را انجام دهند.

همچنین در این جلسه روسای دانشگاه ها به طرح مطالبات، پیشنهادات و خواسته های خود در زمینه های مختلف اعم از لزوم توجه به مشکلات معیشتی اعضای هیئت علمی و بورسیه های تحصیلی، توجه بیش از پیش به ارتباط دانشگاه و صنعت، تغییر ساختاری و کاربردی دانشگاه ها در راستای کمک به تولید و رشد اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان به عنوان موتور محرک بخش های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی، رفع مشکلات و کمبودهای آموزشی، آزمایشگاهی و خوابگاه های دانشجویی پرداختند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان