[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست تخصصی معاونان و مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: ما همانطور که مسئول ورزش کشور هستیم باید بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در جهت پیشگیری از اعتیاد و معضلات اجتماعی که وجود دارد مؤثر باشیم و گام مهمی در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت فدراسیون ها، باشگاه ها و اماکن ورزشی استفاده کنیم و این مکان ها به پایگاه های پیشگیری از اعتیاد تبدیل شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در رویدادهای ورزشی به ویژه فوتبال نیز که پر اقبال و پر توجه است فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ خانه جوان در سال ۱۴۰۱ داریم. یکی از مهمترین رویکردهای ما در خانه های جوان این است که این خانه ها پایگاه و مامن همکاری، مشارکت و حضور و بروز سمن ها باشد. سمن ها نیاز دارند که در یک مکانی خود را نشان دهند و همکاری بیشتری داشته باشند و انرژی مولدشان در یک جایی هدایت شود. خانه های جوان نیز این رسالت را دنبال می کند.

وی ادامه داد: بودجه راه اندازی این خانه های جوان مشخص شده و منتظر هستیم در مجلس مراحل پایانی خود را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش قهرمانان در امر پیشگیری تصریح کرد: یکی از کارهای ما این است که ورزش را به تمام معنا و کامل معرفی کنیم ورزش ناقص همین می شود که بخشی از انتظارات از ورزشکار نداریم اما اتفاق می افتد این به آن دلیل است که آموزه های ما در آموزش ناقص بوده است. در ورزش باید شکل کاملی از ورزش را برای ورزشکار و جامعه ورزش کامل ببینیم. ما یک جامعه ارزشی هستیم و باید در ورزش این موضوع مشخص شود البته این موضوعات بوده اما باید بیشتر شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان