[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دوم، نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی سراسر کشور گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته کشف شده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان ضربه به بنیان های مالی قاچاقچیان وارد شده است که در مقایسه با سال گذشته این عدد ۴ برابر شده است.

مؤمنی افزود: استردادهای اموال توقیفی با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضائی داشتیم کمتر شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایجاد مراکز نگهداری، درمان و مهارت آموزی در اولویت قرار گرفت، در سال ۹۷ کمتر از ۴ هزار ظرفیت نگهداری معتادان داشتیم که امسال این ظریف به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از معتادان متجاهر ساماندهی شده اند.

مؤمنی گفت: شیوه های درمانی به روز شده است، در گذشته درمان مبتنی بر متادون بود که شیوه نامه های جدیدی به بازار آمد و از داروهایی که پایه گیاهی داشته اند استفاده کردیم، این داروهای جدید نقش درمان کننده را دارند نه نگه دارنده.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بزرگترین چالش ما به روز شدن قوانین مبارزه با مواد مخدر است، قوانین باید بازدارنده باشد.

وی گفت: قوانین اصلاً بازدارنده نیست مخصوصاً در حوزه معتادان متجاهر، به عنوان مثال قانون گفته است که معتاد متجاهر یک تا ۳ ماه نگهداری شود که این ۳ ماه اصلاً فایده ای ندارد و منابع خود را به نحوی هدر می دهیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان