[ad_1]

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برلین همکاری نزدیک اش با رژیم صهیونسیتی درخصوص توافق هسته ای را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آلمان روز پنج شنبه در توییتی نوشت: ما می خواهیم همکاری خود با اسرائیل در حوزه جوانان، زنان و آب و هوا را گسترش بدهیم. وزیر خارجه آلمان این مسئله را در تماس امروزش با همتایش یائیر لاپید تاکید کرد. طرفین توافق کردند که تماس های نزدیک شان درخصوص برجام، روند صلح خاورمیانه و توافق آبراهام حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، دور هفتم مذاکرات ایران و ١+٤ در وین به منظور احیای برجام و رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران روز جمعه گذشته پس از چندین روز رایزنی بی وقفه و دشوار به پایان رسید.

علی باقری رییس هیات مذاکره کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی ها در وین اظهار داشت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند جدید بر اساس مواضع ایران و مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می شود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز پنچ شنبه در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با فواد حسین وزیر خارجه عراق اظهار کرد : مواضع برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را در مذاکرات وین سازنده ندیدیم و انتظار داریم که طرف فرانسوی در نقش سازنده در این مذاکرات متمرکز شود و کمک کند که در این مرحله از مذاکرات آنچه را که مربوط به حقوق ایران است محقق شود و در این زمینه متمرکز باشد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه در این دور از مذاکرات سه کشور اروپایی هیچ ابتکار جدیدی از خود نشان ندادند و ما در یک مذاکره سخت و پرچالش با سه کشور اروپایی و به موازات آن با گروه ۱+۴ موفق شدیم که نظرات ایران را در درفت و پیش نویسی که در دور بعدی مذاکرات مورد بحث قرار می گیرد به تأیید شفاهی همه طرف ها برسانیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان