[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست «سیره فاطمی، تربیت سلیمانی» در رشت با اشاره به استفاده ابزاری از زن در کشورهای غربی، اظهار کرد: زن مظهر جلال، جوهر، خلاقیت و رزاقیت خدا است که گاهی خودش نیز از ظرفیت های وجودی خود آگاهی ندارد.

وی افزود: در الگوی فرهنگ غربی زن را به عنوان ابزاری می شناسند که حتی فرزند آوری و سایر انتظارات از آنان نیز ابزاری است.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه حرف های زیادی درباره حقیقت وجودی زن می توان بیان کرد، ادامه داد: در مقابل هجمه های تبلیغی و فرهنگی غربیان در خصوص زن، باید الگوی زن ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود.

قائم معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نمونه زن شرقی نیز بهتر از نمونه غربی نیست، اضافه کرد: انقلاب اسلامی الگوی از زن تراز اول اسلام را بازخوانی و به جهان معرفی کرد.

وی به اهمیت بحران پیری جمعیت در ایران و با بیان اینکه اگر در زمینه موضوع زن، مادر و توسعه نسل به قرآن مراجعه شود حتماً می توانیم تأثیرات عمیقی بر مخاطب به ویژه دهه هفتادی ها و هشتادی ها بگذاریم، گفت: ترویج فرزند آوری کار فرهنگی است که مخاطب آن امروز نسل های دهه هفتاد و هشتاد جامعه هستند.

حجت الاسلام حریزاوی با تاکید بر اینکه ترویج الگوی ازدواج آسان نیازمند فرهنگ سازی است، تصریح کرد: متأسفانه امروز با الگوی ازدواج آسان فاصله داریم و باید با شناسایی چالش ها و رفع موانع در کنار نگاه علمی، ایدئولوژیکی، مدل آماری، الگوی تحلیلی و معرفتی از جایگاه زن، مادر و همسر را به جامعه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از دامن زنان افرادی همچون «حاج قاسم ها» پرورش یافته و به جهان معرفی شدند، گفت، باید نوع رفتار چنین مادرانی بررسی و تحلیل و الگویی برداری شده و برای زنان ایران اسلامی بیان شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم بازخوانی نگاه قرآن به جایگاه زنان، مادران و همسران تأکید و اضافه کرد: زمانی که بتوانیم روی این مسائل جدای از نگاه حاکمیتی به موضوع جمعیت توجه کنیم گامی مؤثر در مسئله ترویج فرهنگ فرزند آوری برداشته ایم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان