به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد پازوکی در گفت وگو با خبرنگار فارس ، برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد و ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان را به معنای تلاش برای علاقه مند کردن آنها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه دانست.

وی کتاب را ابزار بسیار مهمى دانست و افزود: وضعیت کنونى کتاب مناسب با سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف هاى ترسیم شده آن نیست.



این مسئول کتاب را بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر خواند و تصریح کرد: کتاب به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بشناسد و به آن ارج گذارند.



وی نقش خانواده در ترویج مطالعه کتاب را مهم برشمرد و یادآور شد: نهادینه شدن عادت حسنه کتابخوانی از زیباترین عادت هایی است که با تدبیر و آینده نگری والدین منجر به تربیت نسلی کتابخوان می شود.



پازوکی با بیان اینکه دنیای رایانه و فضای مجازی ارتباط کودکان و نوجوانان و جوانان با کتاب را محدود کرده است، از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی خبر داد.



وی ارائه خدمات اینترنتی به عموم مراجعان به کتابخانه ها با 50 درصد تخفیف، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه های کتاب را از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در لنگرود ذکر کرد.



رئیس اداره کتابخانه های عمومی لنگرود برگزاری جلسه کانون ادبی و شعر خوانی با موضوعات مربوط به کتاب و کتابخوانی را از جمله برنامه های هفته کتاب در این شهرستان عنوان کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان