[ad_1]

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چرا ما باید از کشور های همسایه مطلع شویم که تولیدات ما استاندارد نیست؟ اظهار کرد: آقای وزیر بهداشت مقصر این میزان شیوع بیماری ها و سرطان در کشور شما هستید، چرا اجازه می دهید بیش از حد از سموم غیراستاندارد در اقلام خوراکی استفاده کنند؟

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامی داشت و یاد و خاطره شهید سلیمانی خطاب به دولت، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه بازار را رها کرده اید، چرا؟ هر هفته اقلام خوراکی و مصرفی گرانتر می شود، بازار ثبات ندارد، مردم نگران عدم ثبات قیمت ها هستند، آقای وزیر صمت و آقای رییس سازمان تعزیرات چرا تحریم ها را بهانه و بازار را رها کرده اید و اجازه می دهید عده ای جیب مردم را خالی کنند؟ ثبات بازار مهم است، متاسفانه سیاست زدگی بر بازار و اقتصاد ما حاکم است.

وی در ادامه خطاب به وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت بیان کرد: چرا ما باید از کشورهای همسایه مطلع شویم که تولیدات خوراکی ما غیراستاندارد است؟ چرا باید ۹ کشور همسایه تولیدات کشاورزی ما را به دلیل غیراستاندارد بودن بازگردانند؟ چرا باید سمومی که در ایران تولید می کنیم دارای استاندارد لازم نباشد؟ آقای وزیر کشاورزی چرا به کشاورزان آموزش نداده اید که بیش از حد از سموم و کودهای شیمیایی استفاده نکنند؟چرا آبروی ایران را می برید؟ مگر ما شعار صادرات نمی دهیم تا بازار کشور های همسایه را به دست بگیریم؟ متاسفانه ما تنها ۲ درصد از بازار کشورهای همسایه را در اختیار داریم که با انجام این گونه اقدامات، همین ۲ درصد را هم از دست می دهیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در همین خصوص اضافه کرد: آقای مسئول اداره استاندارد، چرا اجازه می دهید بدون رعایت استاندارد اقلام خوراکی در کشور تولید و توزیع شود؟ آقای وزیر بهداشت مقصر این میزان شیوع بیماری ها و سرطان در کشور شما هستید، چرا اجازه می دهید بیش از حد از سموم غیراستاندارد در اقلام خوراکی استفاده کنند؟ چرا ما باید از کشورهای همسایه مطلع شویم که تولیدات ما استاندارد نیست؟ آقای وزیر بهداشت چرا بر اقلام خوراکی تولید شده در کشور  نظارت ندارید؟

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان