[ad_1]

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید صادق الوعد باشد و وعده ای ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه دولت اعتماد مردم به این دولت است و تناقض در سخن و عمل این اعتماد را مخدوش می کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تشکر از وزیر آموزش و پرورش برای اهتمام به برگزاری کلاس های درس و آزمون های مدارس به صورت حضوری، گفت: باید همه تلاش خود را برای ارتقاء آموزشی و علمی کشور و جبران عقب ماندگی های دوران کرونا به کار گیرند.

 رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در هرگونه  تغییر و نصب در دولت، خطاب به همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: اگر بنا بر ابقاء مدیران زیر مجموعه خود دارید این کار را انجام دهید و اگر جابجایی مدیری را ضروری می دانید، در این کار تسریع کنید؛ چرا که بدنه اجرایی کشور باید در اجرای برنامه های تحولی مورد نظر دولت منسجم و دارای انگیزه و دغدغه باشد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش ها و اقدامات شهرداری تهران برای جمع آوری معتادین متجاهر، پاکسازی مناطق تجمع آنان و نیز ساماندهی وضعیت کودکان کار، تصریح کرد: این اقدامات در کنار رسیدگی به وضعیت معتادان و کودکان کار، باعث ارتقای امنیت خاطر شهروندان می شود و بسیار مناسب است که طرح جامعی در این راستا تهیه و در تمام شهرهای کشور اجرایی شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح در جامعه درباره سود تسهیلات بانکی و شبهات موجود در این باره خاطرنشان کرد: این موضوع باید یکبار برای همیشه در دولت سیزدهم ساماندهی شود. لازم است کارگروهی متشکل از صاحب نظران حوزه و دانشگاه تشکیل شود و بر اساس بررسی دقیق و میدانی و نه صرفا بر اساس گزارش های بانک ها وضعیت سود تسهیلات بانکی را بررسی و شبهات موجود در این باره را رفع کنند.

همچنین در این جلسه طرح بررسی وضعیت شرکت های دولتی زیان ده در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در مدت یک هفته وزارتخانه های ذیربط پیشنهادهای خود را برای واگذاری یا سودآور کردن این شرکت ها به دولت ارائه دهند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان