به گزارش لنگرنیوز به نقل از لاهیجان ، دولت یازدهم تاکنون چهار نفر را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کرده است، اما فقط یکی توانسته رای اعتماد بگیرد؛ رضا فرجی دانا که مرداد امسال استیضاح شد و از ادامه همکاری با دولت تدبیر و امید بازماند. پیش از فرجی دانا، جعفر میلی منفرد همراه با دیگر وزرای پیشنهادی، به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد که رای اعتماد نگرفت. پس از استیضاح فرجی دانا، محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر علوم پیشنهاد شد که او هم نتوانست رای اعتماد بگیرد. پایان آبان ماه فرصت سه ماهه اداره وزارت علوم توسط یک سرپرست به پایان می رسد. «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» چهارمین فردی است که دولت برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی می کند. فردی که با معرفی وی برای سکانداری وزارت علوم واکنش های نمایندگان و دانشجویان را برانگیخت. اما سایت ویکی پدیا که دانشنامه آزاد نیز نام دارد و با جستجوی هر کلمه اولین سایت معرفی شده در گوگل می باشد ،روز گذشته یعنی (۱۹آبان) در مطلبی از معرفی فخرالدین احمدی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم خبر داد! در این دانشنامه آمده است که فخرالدین احمدی با گرایش سیاسی اصلاح طلب،فردا به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری معرفی خواهد شد. در ادامه در این سایت و در صفحه ای که در چند روز گذشته و قبل از معرفی وی به مجلس شورای اسلامی ویرایش شده آمده است: “فخرالدین احمدی دانش آشتیانی(زاده ۱۳۳۴در آشتیان)، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دانش آشتیانی پس از استیضاح رضا فرجی دانا و بیش از دو ماه سرپرستی محمدعلی نجفی بر این وزارتخانه و رأی عدم اعتماد مجلس به محمود نیلی احمدآبادی، در ۲۰ آبان ۱۳۹۳، توسط حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.” . اما شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور معرفی دانش آشتیانی برای وزارت علوم را این چنین عنوان کرد که «گویی قرار نیست برای وزارت علوم فردی بی حاشیه معرفی شود» در همین رابطه رجوع به کتاب «تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران» که بر اساس انگیزه و پیگیری مصطفی معین (وزیر اسبق علوم) و زیر نظر هادی خانیکی، احمدرضا داوری و فریدون رحیم زاده نوشته شده، به خاطرات دانش آشتیانی بر می خوریم که بازخوانی آن برای آشنایی بیشتر با آراء، افکار و مواضع وی در رابطه با مدیریت دانشگاه ها خالی از لطف نخواهد بود. وی در این کتاب درخصوص طرحی که برای بسیج در دانشگاه ها درنظر داشته است می گوید: «طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت، برود و در همان مناطق ثبت نام کند، ما هم همکاری می کنیم و فرم های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقمند می رسانیم» دانش آشتیانی همچنین از تبعات حضور بسیج در دانشگاه ها می گوید: «آنها مخالفت می کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه ها را یادآوری می کردیم. یادم می آید که آقای هاشمی هم تقریبا نظر ما را داشت. از جلسه که بیرون آمدیم دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه ها کردید». سوالی که وجود دارد این است که حضور بسیج در دانشگاه ها چه تبعاتی برای اینان خواهد داشت که برای خروج این نهاد دانشجویی از سطح دانشگاه ها تلاش می کردند. حال باید نشست و دید تا چه زمانی قرار است معرفی گزینه های سیاسی و حاشیه دار برای تصدی وزارت علوم ادامه داشته باشد؟ اما خبرگزاری تسنیم در مطلبی سابقه وی را اینگونه بیان کرده است: مشاغل اجرایی: * دفتر فنی سپاه پاسداران از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴ به عنوان مهندس محاسب و مسئول بخش سازه به صورت نیمه وقت و مأمور به وزارت آموزش و پرورش * مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ * معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی ازسال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ * همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در امور مهندسی رزمی جنگ * مسئول ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاه ها از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ * مسئول برقراری ارتباط اساتید دانشگاه با مسئولان دفاع مقدس برای حل مسایل پژوهشی جنگ * مسئول اعزام دانشجویان طرح ۶ماهه برای حضور در جبهه ها و به کارگیری آنها در حوزه های تخصصی جنگ با هماهنگی فرماندهان لشکرها و قرارگاه ها * برگزارکننده دوره های «دانشگاه در جبهه» برای جبران عقب افتادگی آموزشی دانشجویانی که در جبهه حضور داشتند * معاون امور عمرانی و دفاعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ * معاون اداری و پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ * معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ * عضو شورای گسترش آموزش عالی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ * عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ * عضو شورای تدوین برنامه پنج ساله چهارم علم و فناوری آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری * عضو شورای برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ * رییس مجتمع آموزشی مفید مشاغل دانشگاهی: * دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی عمران * عضو هیأت امنای دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس * ریاست کمیسیون هیأت امنای دانشگاه های تربیت مدرس، هنر تهران، صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، شهید چمران اهواز * سرپرست دانشگاه ایلام همزمان با مسئولیت در وزارت به منظور ارتقای جایگاه دانشگاه بعد از جنگ * مدیر گروه زلزله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ * عضو کمیته منتخب بررسی صلاحیت علمی اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران از سال ۱۳۸۳ تاکنون فعالیت ها و مطالعات پژوهشی: * تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، انجام پروژه های مختلف ، بیش از ۴۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ بیش از ۶۰ مقاله علمی ــ پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانس های بین المللی و… * برنامه ریزی و مدیریت تأمین خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور (اجرای بیش از یک میلیون مترمربع) *برنامه ریزی و تأمین منابع ارزی و مدیریت طرح تأمین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها (۴۰۰ میلیون دلار اختصاص ارز که موجب نوسازی تجهیزات آزمایشگاه ها گردید.) * برنامه ریزی و مدیریت رفع مشکل استیجاری ساختمان های وزارت علوم و مدیر پروژه ساخت ساختمان مرکزی وزارت علوم * مجری پروژه مقاوم سازی پل های فلزی تهران (قرارداد دانشگاه با شهرداری تهران) * مجری پروژه مقاوم سازی ساختمان وزارت کار و امور اجتماعی (قرارداد دانشگاه با وزارت کار و…) *مجری پروژه مقاوم سازی ساختمان سازمان تأمین اجتماعی (قرارداد دانشگاه با سازمان تأمین اجتماعی) * مدیر پروژه مقاوم سازی ساختمان های بانک کشاورزی در استان سمنان * مطالعه پروژه مقاوم سازی ساختمان مرکزی بانک ملی * مطالعه آسیب پذیری ساختمان های فلزی در برابر زلزله (قرارداد دانشگاه با اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان) * مطالعه رفتار اتصالات سازه های فولادی در ساختمان های فلزی و ارائه طرح های جایگزین (قرارداد با شهرداری تهران) * مدیر پروژه مقاوم سازی دانشگاه مفید قم * مسئول پروژه ارزیابی سیستم آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی * مسئول پروژه تدوین شاخص های آموزشی ــ پژوهشی برای ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی * مسئول پروژه ارائه مدل و سیستم آموزش ارتقای کارکنان در دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی * مسئول پروژه پیاده سازی مدیریت استراتژیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری * مسئول پروژه مهندسی مجدد فرایندهای جذب؛ استخدام و ارتقای اعضای هیأت علمی * تدوین برنامه استراتژیک آموزشی * تدوین سیستم جامع ارزیابی آموزشی و پیاده سازی آن * تدوین شاخص های ارزیابی سیستم آموزشی و مدیریتی و پیاده سازی آن * مسئول پروژه تدوین سیستم نظرسنجی از عملکرد مدیران * همکاری با مؤسسه پژوهشی علوم شناختی به منظور اجرا و پیاده سازی سیستم آموزشی مبتنی بر فلسفه شناختی آموزشی * راه اندازی و برگزاری دوره آموزشی روش آموزشی سیستم مونته سوری برای مدرسان * مطالعات سیستم های مختلف آموزشی در اروپا، کانادا و آسیای شرقی * مطالعه روی سیستم آموزشی مهارتی و بازدید از مراکز آنها در سایر کشورها *مسئول پروژه تدوین محتوای آموزشی مبتنی بر آموزش شناختی.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان