[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه مورد انتظار است، اضافه کرد: علاوه بر این در ساعت صبح و شب در پاره ای از مناطق جلگه ای پدیده مه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در این مدت با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در تراز میانی جو در بعضی نقاط افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها، از شهروندان به ویژه مسافران خواست از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

دادرس به وضعیت دریا اشاره و تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده دریا برای انجام فعالیت های دریایی به ویژه صید و صیادی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد جنوبی و در پاره ای نقاط افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است، ادامه داد: در ساعات شب برخی نواحی شاهد وقوع پدیده مه و مه آلودگی هوا است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دمای هوای شهر رشت نیز امروز بین ۴ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان