به گزارش لنگرنیوز ، سید رضا جوادپور عصر امروز در گردهمایی دهیاران گیلان با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اظهار کرد: چیزی به عنوان اولویت بندی نیازها در روستاها وجود ندارد.



وی با بیان اینکه متولی اداره روستاها در کشور مشخص نیست، افزود: هراستان، شهرستان و روستا نیازهای متفاوتی دارد و اولویت بندی نیازهای روستایی نیازمند مطالعه استانی و ملی است.



فرماندار لنگرود با بیان اینکه اولویت بندی نیازهای روستاها در یک مدیریت متمرکز استانی انجام شود، گفت: با این کار تمام سازمان های ذی ربط  که به روستاها خدمات ارائه می دهند منسجم فعالیت می کنند.



جوادپور با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و معنوی در روستاها بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: منابع معنوی، مسائل فرهنگی و هنری روستائیان و نیازهای آنها بسیار کمتر از نیازهای عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد که باید به این مهم توجه اساسی شود.



وی با اشاره به اینکه کمتر به کار فرهنگی در روستاها توجه شده است، خاطرنشان کرد: غذای روحی و معنوی در روستاها نیاز است، نیازهای فرهنگی و هنری برای یک جوان در تهران با جوان روستایی در اطاقور باید به یک میزان باشد و باید در برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.



فرماندار لنگرود با بیان اینکه پسماند روستایی معضل مهمی است، گفت: برنامه ریزی مناسبی در بحث پسماند انجام نشد جمع آوری را انجام دادیم اما مشخص نشد که در کجا باید ساماندهی شود به همین دلیل امروز به معضل بزرگی تبدیل شده است.



جوادپور با بیان اینکه ساماندهی ارائه خدمات در روستاها باید مورد توجه مسئولان در وزارت کشور قرار بگیرد، افزود:  روستاها امروز نیازمند خدمات نوین هستند و این شرایط باید برای برطرف کردن نیازهای آنها تامین شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان