روح الله حسن پور عضو فعال فرهنگی شهر لنگرود در گفت و گو با لنگرنیوز گفت : یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن کشور می باشد.



وی افزود: ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد دول و ملل دیگر بود.



 



این فعال فرهنگی ادامه داد: تمامی افتخارات ارزشمند کشور، برگرفته از میزان عشق و علاقه فراوان ملت ما به فراگیری علم و دانش از طریق خواندن و مطالعه منابع و کتاب های گوناگون است و به شکرانه الهی تاریخ و گذشته ما همیشه منیر و پربار می باشد.



 



حسن پور افزود:متأسفانه آمار و ارقام ارائه شده از سوی مجامع و سازمان های فرهنگی داخلی و خارجی مانند یونسکو در مورد سرانه مطالعه هر ایرانی، برایمان چندان امیدوارکننده نمی باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از این وضعیت بارها اظهار گله و ناخشنودی نموده و از مسئولان و ارگان های مختلف خواسته اند که با برنامه ریزی های شایسته، موانع و مشکلات ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه را حل و برطرف کنند تا توجه به کتاب و کتاب خوانی با وارد شدن به زندگی مردم به یک سیره و سنت رایج عمومی، همگانی و فراگیر تبدیل شود.



 



این فعال فرهنگی در پایان خبر داد:به مناسبت هفته کتاب ۱۵% تخفیف کلیه کتاب های درسی و غیر درسی در شهر کتاب لنگرود عرضه می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان