[ad_1]

رئیس جمهور رعایت مصرف گاز، برق و آب در کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: ان شاء الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی مَرد واقعی عرصه میدان بود و در عمل پایبندی خود را به ولایت و رهبری نشان داد.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم توجه و دلجویی از خانواده شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، با صدور دستوری تأمین حقوق قانونی این خانواده ها به ویژه تسریع در پرداخت غرامت به آن ها را لازم و ضروری دانست.

رئیسی همچنین تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت حقوقی با تشکیل کارگروهی برای پیگیری رفع مشکلات خانواده های این حادثه اقدام کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تبیین استانداردهای کالاهای کشاورزی صادر شده به کشورهای مختلف، فعالانه در رسانه ها روشنگری کند و با دعوت از کارشناسان در این مورد به صورت علمی و دقیق با مردم سخن بگوید.

رئیسی با اشاره به نگرانی رهبری معظم انقلاب، علما، مراجع تقلید و مردم از وضعیت آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: کاستن از آسیب ها و نیز رفع نگرانی نسبت به جرایم در فضای مجازی وظیفه همه دستگاه های مرتبط است.

رئیس جمهور همچنین در این مورد بر تکمیل و اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم و تا سال آینده تأکید کرد.

رئیسی همچنین با تاکید بر تامین انرژی پایدار برای فصل زمستان، گفت: ان شاء الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم؛ البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم و بخش های تولیدی خواهد بود.

رئیس جمهور بر ضرورت تبیین الگوی صحیح مصرف آب، برق و گاز در کشور تأکید کرد و از صدا و سیما خواست با تولید برنامه های کاربردی عواقب و مضرات اسراف در بخش انرژی و ارایه الگوی مصرف در کشور را برای مردم تبیین کند.

در این جلسه همه وزارتخانه ها به ویژه وزارت امور خارجه موظف شدند برای فعال شدن کمیسیون های مشترک بین ایران و سایر کشورها تلاش کنند تا روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان توسعه یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورهاست.

انتهای پایم


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان