[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا پیش از ظهر چهارشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه گمرک مایه حیات شهرستان است، اظهار کرد: حفظ کرامت شهروندان آستارایی توسط همه مدیران دستگاه های اجرایی بسیار مهم و با اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین و مقررات توسط یک مدیر، افزود: هرگز در جزئیات و فرایند فعالیت های دستگاه های اجرایی دخالت نکرده و نخواهم کرد اما به وظیفه نظارتی خود به عنوان نماینده مردم و مجلس قطعاً عمل می کنم.

مرحبا با بیان اینکه همه ما موظف به رعایت کامل قوانین ملی هستیم، گفت: در بحث ترانشیپ ارتزاق بیش از ۱۵۰ خانواده آستارایی به دلیل عدم مدیریت مناسب در گمرک بریده شد و علی رغم مصوبات شورای تأمین و پیگیری توجهی به این امر نشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس خواستار تعامل مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه همه جانبه شهرستان مرزی بندر آستارا شد و اظهار کرد: بدون تعامل و همکاری یک مدیر هرگز در فعالیت های توسعه ای موفق نمی شود.

مرحبا با اشاره به اینکه مرز آستارا در ایام کرونا و اوج تحریم های ظالمانه در صادرات و واردات کالا فعالیت چشمگیری داشت و این روند ادامه دارد، تصریح کرد: از این فرصت ملی باید با تکیه بر توان تولید داخلی، برای رونق تجارت خارجی استفاده شود.

ضرورت تعامل همه دستگاه ها برای توسعه آستارا

استفاده از امکانات اقتصادی موجود در مرزهای آستارا

در ادامه این جلسه سرپرست اداره کل گمرک آستارا با بیان اینکه برای توسعه و تسهیل زیرساخت ها و رونق صادرات و واردات در گمرک تلاش می کنیم، افزود: با برنامه ریزی کامل می توان برای افزایش تولید و صادرات و توسعه گمرک مهم آستارا گام برداشت.

سعید نادری با اشاره به اینکه استفاده درست از ظرفیت های صادراتی بسیار مهم است، گفت: با اجرای طرح جامع گمرکی و همچنین طرح جامع گمرکات مناطق ویژه اقتصادی شاهد روان سازی، تسهیل و پویایی در امر صادرات و واردات می شویم.

نادری با بیان اینکه گمرک آستارا قلب اقتصادی این شهرستان و استان گیلان است و توسعه و پیشرفت گمرک از مطالبات تجار، بازرگانان و مردم به شمار می رود، اظهار کرد: تسهیل امور صادرات و تکمیل زیرساخت های اقتصادی در آستارا اهمیت دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان