[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سال نوی میلادی با حضور در کلیسای سرکیس مقدس با سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار و گفت وگو کرد. سرکیسیان در این دیدار سردار سلیمانی را پرچم دار صلح و عدالت و کمک به مردم دانست و گفت: ایشان در مقابل گروه های تکفیری در سوریه پشتیبان مسیحیان بودند و در کنار آنها با دشمن جنگیدند.

سرکیسیان: سردار سلیمانی پرچم دار صلح و عدالت و کمک به مردم بود

سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران در این دیدار بیان کرد: از تشریف فرمایی شما تشکر می کنم و از خداوند برایتان برکات الهی را مسئلت می دارم. ما در ایران احساس آرامش و امنیت می کنیم و شهرداری تهران شرایط آرامی برای مردم فراهم می کند تا احساس آرامش و صلح کنند. شهرداران مناطق نیز به مناسبت سال نوی میلادی تشریف آوردند و مراتب تبریک خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: از رابطه حسنه بین مردم و دولت تقدیر می کنم و این روش زندگی را فضیلت می دانم. هر چند ما به عنوان مسیحی جزو اقلیت های دینی در ایران هستیم، ولی دولت چنین حسی در ما ایجاد نمی کند و این امر بسیار مهمی است و باعث می شود خود را شهروند درجه یک بدانیم. با اینکه ما مسیحی هستیم و شما مسلمان، اما همه ما خود را شهروندان ایران می دانیم. یکی از شواهد این مسئله، بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که در آن شرکت کردیم.

اسقف اعظم ارامنه تهران سردار سلیمانی را پرچم دار صلح و عدالت و کمک به مردم دانست و افزود: ایشان در مقابل گروه های تکفیری در سوریه پشتیبان مسیحیان بودند و در کنار آنها با دشمن جنگیدند.

وی در پایان گفت: همه پیروان راستین ادیان برای برقراری صلح تلاش می کنند و ما هم سعی می کنیم دنباله روی آنان باشیم. متاسفانه برخی نسبت به آموزه های پیامبران بی اعتنایی می کنند و برقراری جنگ در جهان از پیامدهای همین رویکرد است. ما در اعیاد مربوط به سال نو طی سه روز از خداوند سپاسگزاری می کنیم و برای جهان آرزوی صلح داریم.

حجت الاسلام امرودی: خون شهدای ارمنی و مسلمان برای حفظ این سرزمین با هم آمیخته است

در ادامه حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری با ابراز خرسندی از دیدار با اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: ما نقاط مشترک بسیاری با یکدیگر داریم و اشتراکات ادیان توحیدی قابل توجه است. همه ما به رحمت خداوند اعتقاد داریم، به نبوت و روز قیامت معتقدیم و باور داریم هیچ تفاوت و اختلافی بین گفتار انبیا با یکدیگر نیست. همه پیامبران به دنبال ترویج یک زندگی توحیدمحور بوده اند.

وی اضافه کرد: به جز اشتراکات اعتقادی، اشتراکاتی هم در زندگی داریم. وقتی کشور در خطر است، همه با هر دین و مذهبی به جبهه می روند و از سرزمینشان دفاع می کنند و خون خود را در این راه می دهند. شاهد مثالش شهدای عزیزی هستند که ارامنه تقدیم کشور کرده اند. امروز خون شهدای ارمنی و مسلمان برای حفظ این سرزمین با هم آمیخته است.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تقدیر از موضع اسقف اعظم ارامنه درباره سردار سلیمانی تصریح کرد: همه ما آرامش امروز خود را مدیون حاج قاسم هستیم. وقتی داعشی ها به کلیساها حمله کردند، دست به تخریب آثار هنری زدند. ایران و سوریه تاریخ و تمدن بسیار طولانی ای دارند و آثار تاریخی فراوانی مورد هجوم داعش قرار گرفت. حفظ این آثار نیز مدیون مجاهدت های حاج قاسم است.

حجت الاسلام امرودی اظهار کرد: شهرداری تهران وظایف خود را در قبال همه شهروندان با هر دین و مذهبی ایفا می کند و تلاش می کند فضای سالمی از لحاظ اجتماعی برای شهروندان فراهم کند. همه ادیان باید بتوانند به راحتی عبادت کنند و چهارراه ادیان و مذاهب در خیابان ۳۰ تیر تهران موید این موضوع است.

وی افزود: شهرداری تهران وظیفه خود می داند که محیطی آرام برای زندگی، کسب و کار و آموزش مردم فراهم کند و این خدمات بر اساس دین یا مذهب افراد محدود نمی شود. این امنیت را مدیون شهدا، از جمله شهدای ارامنه هستیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان خطاب به اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: خوشحالیم که با شما همسایه هستیم و هم زیستی داریم. شما آگاهی خوبی درباره سایر ادیان به ویژه دین اسلام دارید و امیدوارم بتوانیم در آینده نیز دیدار داشته باشیم.

حجت الاسلام امرودی در این دیدار لوح تبریک و کتاب «مسیح در شب قدر»؛ روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری را به اسقف اعظم ارامنه تهران تقدیم کرد. وی همچنین از محل عبادتگاه کلیسای سرکیس مقدس بازدید کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان