[ad_1]

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با هیات رئیسه جمعیت جهانی حامیان مقاومت، دیدار و دو طرف درباره مسائل منطقه ای، موضوعات مرتبط با بیداری اسلامی و الگویی که سردار شهید قاسم سلیمانی در ارتباط با اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مقابله با صهیونیست و استکبار جهانی ارائه کرد، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در این دیدار گفت: ایران اسلامی همواره در مقابل ظلم و بی عدالتی پایداری و ایستادگی کرده که نمونه های آن را می توان بر ضد بنی امیه، بنی عباس، مغول ها و صلیبیان مشاهده کرد و در زمان استعمار نیز ایران علیه آنان قیام کرد و پیروز شد و همواره در محافظت از اسلام و ایران مقاومت کرده است و بسیاری از این حرکات به ویژه در انقلاب اسلامی توسط جوانان اداره شده و این یکی از رمزهای موفقیت انقلاب بوده و در منطقه نیز جبهه مقاومت توسط این گونه افراد اداره شده است.

ولایتی در بخش دیگری از این دیدار و در پاسخ به سوالی، با اشاره به سابقه و تجربه به دست آمده در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و جایگاه مشاورت امور بین الملل مقام معظم رهبری پیرامون برنامه و نقشه راه جمهوری اسلامی ایران برای آینده و منطقه، افزود: آنچه در این زمینه با درایت و هدایت رهبر معظم انقلاب انجام شده در راستای حفظ استقلال و امنیت منطقه و هویت کشورهای مسلمان منطقه ادامه خواهد یافت و برای بیداری اسلامی سابقه ای دویست ساله قائل هستیم و ملاحظه می کنیم که بزرگترین دستاورد شهید سلیمانی هم نابودی داعش و تروریست ها بود.

در ادامه این دیدار دکتر یحیی غدیر دبیرکل مجمع جهانی حامیان مقاومت از نقش تعیین کننده، تاثیر گذار و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تقدیر کرد و گفت: همه دنیا به اهداف جمهوری اسلامی ایران ایمان دارند، چرا که جمهوری اسلامی ایران هدفی جز مبارزه با صهیونیست، امپریالیسم، تروریسم و مقابله با ظلم ندارد.

وی افزود: حادثه دردناک ترور شهید سلیمانی برای منطقه و کل جهانی بسیار اندوهگین و سنگین بود و بر پایبندی خود به مکتب حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای و شهید سلیمانی اعتقاد و ایمان داریم و بر آن تاکید می کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی حامیان مقاومت تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک الگوی مهم در جهت همبستگی و اتحاد همه مسلمانان در دنیا است. این مرد شجاع معادلات منطقه را تغییر داد و با رشادت ها و شجاعت های خود در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و همه جای دیگر که مظلومان وجود دارند به پا خاست و علیه ظلم مبارزه کرد و مکتب حاج قاسم را ادامه خواهیم داد و باید آن را به تمام جهانیان معرفی کرد و در دانشگاه ها تدریس کرد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان