[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بخشی از تهاجم فرهنگی همان متزلزل کردن خانواده ها به لحاظ فرهنگی و کاهش نرخ باروری و جمعیت است، یک ستاد جمعیت در وزارتخانه راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این ستاد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه ای که در اختیار دارد یک برنامه جامعی برای پیاده سازی قانون تعالی جمعیت که در مجلس به تصویب رسیده اجرا کند. تمام تلاش خود را به کار می گیریم که در کنار سایر دستگاه های دولتی و حاکمیتی از این روند نزولی جلوگیری شود و از نگرانی های مقام معظم رهبری در این خصوص نیز کاسته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مجلس انقلابی از سال گذشته گشایش هایی را در مدیریت فرهنگی ایجاد کرده و امید است این گشایش ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته باشد.

اسماعیلی عنوان کرد: برگزاری بزرگداشت ها و جشنواره ها و … به نماد سازی که لازمه تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی است کمک می کند.

استان مرکزی با بیش از ۷ هزار شهید در جایگاه تاریخی و فرهنگی ویژه ای قرار دارد

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با بیش از ۷ هزار شهید در جایگاه تاریخی و فرهنگی ویژه ای قرار دارد، اظهار کرد: این استان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است و هرچه داریم در طول ۵۰ سال اخیر، همه به برکت وجود امام راحل بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرهای مختلف استان نیز سرشار از تاریخ و فرهنگ افتخارآمیز علما و دانشمندان بزرگ است و استان مرکزی در این زمینه جزو استان های ویژه و ممتاز کشور است و حضور در استان مرکزی برای ما یک توفیق است.

اسماعیلی ادامه داد: بنا و هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت این است که حوزه فرهنگ و هنر در همه جای کشور به نحو عادلانه ای رفتار کند به این معنا که جلوی برخی از انحصارات و تمرکزگرایی ها گرفته شود و استعدادهای فرهنگی خوب کشور امکان رشد و نمو داشته باشند و ظرفیت های موجود در این حوزه در خدمت توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور قرار گیرد و زمینه های این مهم نیز فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانند هر بخش دیگری از دولت با انبوهی از پروژه های نیمه تمام معطل مانده به مدت زمان طولانی مواجهیم، به طور مثال در استان مازندران یکی از پروژه ها ۲۰ سال معطل مانده بود و سازه های اولیه آنها تقریباً دچار پوسیدگی شده و از بین رفته بود.

وی ادامه داد: دولت تا همین امروز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام در سفرهای رئیس جمهور مصوب کرده تا وضعیت عمومی کشور یک نفسی بکشد و مردم روحیه بگیرند. بنای ما بر این است که در استان مرکزی نیز این پروژه ها تکمیل شود.

اسماعیلی عنوان کرد: به برکت تاریخ پرافتخار استان، دستمان در این حوزه پر است و باید تسهیلگری کنیم تا ظرفیت های مهم استان فعال شود و تلاش ما بر این است که در این دوره در همه شهرستان های استان ها زمینه رشد فراهم شود.

تقویت شورای فرهنگ عمومی استان ها نیز از برنامه های اصلی وزارتخانه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در استان مرکزی شورای فرهنگ عمومی نیز وجود دارد و آمادگی پشتیبانی کامل از برنامه های مصوب در شورای فرهنگ عمومی را داریم. تقویت شورای فرهنگ عمومی استان ها نیز از برنامه های اصلی این وزارتخانه است و آمادگی برای حمایت از مصوبات این شورا در سطح ملی وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکید ما بر این است که بتوانیم هنر و فرهنگ را در طراز آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ارائه کنیم که البته کار دشواری است چراکه مهمترین جبهه ای که دشمن در این ۳۰ سال اخیر روی آن همت گذاشته وجهه فرهنگی است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند از تهاجم فرهنگی تا شبیخون تا جنگ نرم و نفوذ و ناتوی فرهنگی و … نشان می دهد که پروژه اصلی دشمن بهم زدن نظم فرهنگی است و وقتی این نظم به هم بخورد حتماً عواقب و بحران های بعدی را به دنبال خواهد داشت.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان