[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- الهام حیدری: «سد معبر» معضلی است که بیشتر شهرها با آن مواجه هستند. این معضل در خیابان ها و معابر کم عرض شهر فومن بیشتر به چشم می خورد و هر کسی برای اولین بار در خیابان های اصلی و فرعی این شهر تردد می کند با این معضل مواجه می شود.

معضلی که سبب شده تا عابران پیاده برای تردد راحت تر از عرض خیابان استفاده کنیم که این هم خطرات زیادی به دنبال داشته و گاهاً شاهد بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیری هستیم. با توجه به اینکه فومن منطقه ای گردشگری است این معضل در زمان تعطیلات شدید و چهره شهر را نازیبا می کند و حتی دست فروشان برای اینکه درآمد بیشتری کسب کنند در زمان حضور مسافران و ایام تعطیل سال شدیدتر هم می شود.

معضل سد معبر و برخورد مأموران شهرداری فومن در سال های گذشته حوادث و بازتاب های گسترده در فضای مجازی هم داشته همانند سال ۹۶ که فیلم زدن سیلی به گوش یک زن دست فروش از سوی مأمور برای مدتی نقل فضای مجازی شد و حتی پای این مادر دستفروش برای دلجویی به دفتر رئیس جمهور وقت نیز باز و خیلی از سلبریتی ها نیز برای بهره بردن از این فضا به دیدار و دلجویی از این مادر به فومن آمده و بیانیه های مختلفی صادر کردند.

هیچکدام از این حوادث و اتفاقات باعث نشد تا سد معبرها جمع و یا گاهاً برخوردهای تند مأموران سد معبر تمام شود بلکه همچنان معضل سد معبر در اکثر شهرها وجود دارد و چیزی که در این میان نادیده گرفته شده رعایت حقوق شهروندی است.

برخورد با سد معبر و مهم ترین دست فروشان همیشه موافق و مخالفانی داشته و موافقان این موضوع معتقدند عدم برخورد قانونی عاملی برای تشدید این وضعیت و بروز مشکلات بیشتر در سطح شهرها شده و مخالفان نیز زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی در برخی برخوردها با دست فروشان را عنوان و بیان می کنند که با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت بد معیشتی نباید با این افراد که به دنبال کسب روزی حلال هستند برخورد شود.

فومن شهر «سد معبرها»/ حقوق شهروندی فراموش شده است

گلایه شهروندان از سد معبر مغازه داران و دست فروشان

امیر دلیری یکی از شهروندان فومنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سد معبرها در این شهر به حدی گسترش یافته که در برخی ساعات روز تردد از پیاده روها امکان پذیر نیست، گفت: مدیریت شهری بهتر است در این خصوص قاطعانه ورود و رفع این مشکل که دغدغه شهروندان است را در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: این معضل به حدی برای شهروندان مشکل ایجاد کرده است که گاهاً به درگیری های کلامی بین مردم و مغازه داران ختم می شود.

ترافیک و حوادث رانندگی ره آورد سد معبر در فومن

رضا شعبانپور یکی دیگر از شهروندان فومنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چندین سال است که شهرداری اعلام کرده که دست فروشان به بازارچه منتقل می شوند، تصریح کرد: طی این سال ها مدیریت شهری نه تنها نتوانست این کار را صورت دهد بلکه سد معبر مغازه داران نیز به این مشکلات اضافه شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و متولیان باید قاطعانه با این موضوع برخورد کنند، گفت: مشکلات و معضلاتی که شهروندان به واسطه این موضوع با ان مواجه هستند باید برطرف و دست فروشان ساماندهی شوند.

شعبانپور با اشاره به چهره زشت ایجاد شده برای شهر توریستی فومن با وجود این سد معبرها، افزود: نبود مسیر تردد برای عابران پیاده سبب شده که آنها از عرض خیابان برای تردد خود استفاده کنند که این موضوع در ایام شلوغ و روزهای تعطیل باعث ایجاد ترافیک و حتی تصادف می شود.

فومن شهر «سد معبرها»/ حقوق شهروندی فراموش شده است

رفع مشکل سد معبر فومن در هفته های آتی

شهردار فومن در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای حل مشکل سد معبر راهکارهای جدید اعلام می شود، اظهار کرد: در ابتدا توسط واحد خدمات شهری به مغازه دارانی که سد معبر انجام داده اند تذکر داده شده است.

کاظم قربانی با اشاره به اینکه برای رفع گلایه مندی شهروندان نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتری اصناف و ادارات مرتبط هستیم، افزود: با افرادی که به هشدارهای شهرداری عمل نکرده و همکاری نکنند به صورت قانونی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه همکاران واحد خدمات شهری در ابتدا با رویکرد فرهنگ سازی درخواست رفع سد معبر می دهند، تصریح کرد: در مرحله بعد تذکر ارائه می شود اما برخی بر ارتکاب تخلف، اشغال معابر و سد معبر اصرار دارند که پس از تشکیل پرونده اقدامات قانونی در این باره انجام می شود.

قربانی تأکید کرد: برای این موضوع باید وقت بیشتری گذاشت به همین منظور در هفته های آتی جلسه ای برگزار و راهکارهایی ارائه تا با کمک تمامی دستگاه های ذیربط معضل سد معبر دست فروشان حل شود.

شهردار فومن با تاکید بر اینکه برای نخستین بار و برای کاهش بار ترافیک مهندس مشاوری برای بررسی تمام گره های ترافیکی شهر در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تصمیم بر این است تا با روش علمی این مشکلات را مرتفع کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان