حسینی: ایران فقط تهران نیست

۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۵ چاپ کد خبر: 145752
[ad_1]

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ایران فقط تهران نیست و نیاز است که مسئولان در میان مردم استانها و شهرهای مختلف باشند از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی  در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین با گرامی داشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: درآستانه ۱۹ دی و سالگرد قیام مردم قم هستیم که اولین جرقه انقلاب در چنین روزی در سال ۵۸ توسط همین مردم انقلابی و ولایی قم  زده شد و این روزها که نقطه عطفی  در تاریخ انقلاب هستند را باید یادآوری کنیم و فراموش نکنیم.

 حسینی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که منجر به قیام مردم قم شد، تاکید کرد: پیشگامی مردم قم در کمک به شکل گیری انقلاب  بسیار مهم است و در ۴۳ سال گذشته هم مردم قم نشان داده اند در سر عهد و پیمان با آرمان های انقلاب، امام عظیم الشأن، شهدا و رهبر حکیم و فرزانه  انقلاب هستند و هرجایی  انقلاب نیاز داشته این عزیزان در خط مقدم بودند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی قم در مسائل مختلف گفت: امروز اگر بحث تحول در علوم انسانی، اسلامی شدن دانشگاه ها و...  مطرح شود همه نگاه ها به سوی قم است. اگر در رسانه ها و فضای مجازی شبهات و ابهامات مطرح شود، نگاه به قم است تا پاسخگوی این سوالات و ابهامات باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور ابراز داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که به تحول فکری در بین مردم منجر شده و آن کسانی که باید این فرهنگ اصیل اسلامی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه تبیین کنند، علمای حوزه علمیه قم هستند و تاکنون نیز خدمات شایسته ای توسط حوزه علمیه قم و نهادهای وابسته به حوزه در داخل و خارج از کشور انجام شده است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قم در هفته گذشته گفت: این سفرها به گفته همه کارشناسان و بزرگان آثار و برکات فراوانی دارد. این که دولتمردان از نزدیک در جریان کمبودها، مشکلات و مسائل و اولویت های استانها قرار بگیرند بسیار می تواند موثر باشد.

 وی تاکید کرد: برخی می گویند الان شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و سفرهای رئیس جمهور به دلیل تصمیماتی  که در سفرهای استانی اتخاذ می شود بار مالی دارد اما همه تصمیمات بار مالی ندارد و  ما مواردی داریم که نیاز به گره گشایی دارد  یا بحث تفویض اختیار است و دولت باید در میان مردم باشد.

حسینی ادامه داد: از سویی ایران فقط تهران نیست و نیاز است که مسئولان در میان مردم استانها و شهرهای مختلف باشند از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: شما در سیل اخیر دید که چندین نماینده از سوی رئیس جمهور بلافاصله به منطق سیل زده اعزام شدند که مشکلات مردم را بررسی کرده و گره گشایی کنند. در مساله سیل اخیر در استان های جنوبی ارتباط مسئولان کشور با مردم به خوبی مشاهده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه رخوتی که در هشت ساله گذشته حاکم بود با تحرک پویایی تلاش و مجاهدت مسئولان در حال جبران است. البته آن کم کاری ها، تنبلی ها و سختی هایی که وجود داشت و آسیب هایی که در طی ۸ سال گذشته وارد شد چیزی نیست که به سرعت به توان آنها را حل کرد اما دولت و مسئولان در حال تلاش هستند و تلاش گسترده ای صورت می گیرد که هر چه زودتر این مسائل و کمبودها و مشکلات تدریج حل شود.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای ساخت مسکن در دولت صورت گرفته گفت: تصمیمات خوبی در حوزه های مختلف اتخاذ شده در همین سفرهای استانی برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته است و کارهای خوبی انجام شده تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی وارد عرصه شوند. برای بسیاری از پروژه های نیمه تعطیل؛ مسائل فرهنگی، بحث خانواده و ازدواج جوانان و اشتغال تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

 وی در  بخش دیگری با اشاره به برنامه های بسیار بزرگی که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا برای گرامیداشت سالگرد سردارسلیمانی برگزار شد گفت: شهید سلیمانی یک انسان شجاع، دلاور، پارسا، فداکار و وارسته بود و حتی دشمنان هم امروز چاره ای ندارند که به شجاعت و دلاوری سردار سلیمانی اعتراف کنند.

 حسینی  در ادامه با اشاره به تخریب شهید سلیمانی توسط برخی عوامل ضد انقلاب در داخل کشور؛ اظهار داشت: در فتنه ۸۸ به یاد دارید که برخی شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند یا اینکه ابهاماتی را ایجاد می کردند و در نهایت دیدیم که آمریکایی ها با خباثت هر چه  تمام این سردار قهرمان را ترور کردند و به شهادت رساندند و بعد هم می بینیم که سعی می کنند در رسانه ها و فضای مجازی چهره این سردار دلاور به دنیا معرفی نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در مراسم تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی دیدیم که مردم چه هنگامه ای به پا کردند و چه حماسه ای در جای جای جهان اسلام آفریده شد. امسال هم با گذشت دو سال از  شهادت سردار سلیمانی شاهد حضور گسترده و پرشور مردم در برنامه هایی که برای بزرگداشت سالروز شهادت سردار برگزار شد بودیم.

حسینی گفت: سردار سلیمانی در طول سال های حیات دنیوی خود همواره برای تامین امنیت کشور و مردم تلاش کرد و در هر شرایطی در خط مبارزه با دشمنان قرار داشت. برای همین دشمنان حتی از نام و تصویر حاج قاسم بعد از شهادت او هراس دارند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: حاج قاسم همه عمر در راه عقیده و هدف والای خودش سخت کوشی کرد، شایسته است تمام خاطرات این سردار بزرگ اسلام توسط هنرمندان ثبت و ضبط شود؛ بندگی محض، توسل همیشگی به اهل بیت(س)، عمل به هنگام، تدبیر نظامی و درایت سیاسی، رشد و کمال طلبی، تهذیب نفس، شهادت طلبی و کمک به مظلومان فارغ از رنگ، دین و زبان و آرامش درونی از ویژگی های بارز سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین(ع) بیان کرد: حضرت زهرا حجت خدا بر اولیای الهی و الگو و سرمشقی برای تمام مومنان و موحدان است.

حسینی اظهار کرد: سخاوت روح و بخشش، ایثار و از خودگذشتگی، زهد و پارسایی، عبادت و تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام برای مردم الگو و سرمشق است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان