[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان عصر شنبه در همایش سیاسی با موضوع «از بصیرت تا مقاومت و تبیین مکتب شهید سلیمانی»، گفت: نقطه مقابل بصیرت، فتنه است و برای تحقق بصیرت افزایی می بایست فتنه شناسی کنیم.

وی با اشاره به لایه های مختلف بروز فتنه در جامعه، افزود: یکی از ویژگی های فتنه، بردن مسیر فعل و انفعالات کشور به اشخاص است.

نماینده مردم تهران در مجلس به تشریح ویژگی های بروز فتنه در جامعه پرداخت و بیان کرد: فتنه زمانی شکل می گیرد که خودی ها راه را گم می کنند و ناخواسته در تیم دشمن قرار می گیرند.

خضریان با بیان اینکه لغزش خواص یکی دیگر از ویژگی های فتنه است، گفت: برخی خواص در جریان فتنه دنبال حق جویی و تبیین حق نیستند و همین موضوع آتش فتنه را شعله ورتر می کند.

وی در هم شکستن مرزهای دوست و دشمن را یکی دیگر از دلایل شکل گیری فتنه دانست، افزود: در فضای فتنه متن و حاشیه با هم تداخل پیدا می کنند و قدرت تشخیص برای مردم و عوام سخت می شود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه سال ۸۸ دچار فتنه عمیق شدیم، تصریح کرد: در این فتنه حاشیه را بر اصل غلبه پیدا کرد و حق مظلوم واقع شد.

خضریان با بیان اینکه وقتی متن را رها می کنیم دچار فتنه می شویم، به ابعاد گسترده فتنه ۸۸ و دلایل ایجاد آن اشاره کرد و گفت: جامعه ای که دچار فتنه می شود نخبگان آن فرقی بین متن و حاشیه قائل نمی شوند

سیره و اندیشه حاج قاسم بررسی و تبیین شود

وی همچنین اضافه کرد: روشنگری، بصیرت افزایی و ولایت پذیری شعله های فتنه را خاموش کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مکتب حاج قاسم محصول یک عمر مجاهدت است، تصریح کرد: جهان بینی الهی یکی از شاخصه های مهم مکتب حاج قاسم است.

خضریان با بیان اینکه شهید سلیمانی از خودش عبور کرد، گفت: مبارزه با نفس، خودسازی و روحیه معنویت از شاخصه های بارز مکتب حاج قاسم است.

وی با تاکید بر تبیین ویژگی های مکتب حاج قاسم، افزود: دشمن با حاشیه نگاری، دنبال فراموش شدن متن هستند و برخی ها ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حاج قاسم ذوب در ولایت بودند، گفت: شهید سلیمانی اعتقاد و اعتماد ویژه ای به ولایت داشت که این موضوع باید به عنوان فرهنگ در جامعه پیاده شود.

خضریان به تشریح برخی ویژگی های حاج قاسم پرداخت و بیان کرد: حاج قاسم فراجناحی بودند و در جریان انقلاب اسلامی حرکت می کردند.

وی همچنین تصریح کرد: نگاه، سیره و اندیشه های حاج قاسم باید بارها بررسی و تبیین و به نسل های بعد منتقل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس به دست نوشته پایانی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم مرگ آگاه بود و هر لحظه به مرگ به فکر می کرد و این موضوع کاملاً در رفتار و کلامشان نمایان بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان