[ad_1]

دیدارهای طالبان در ایران/ تحریم چند آمریکایی/ انتقام سخت/ سفر امیرعبداللهیان به عمان و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پاسخ های سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با خبرنگاران در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در مورد جدول زمانی که برخی از طرف های مذاکره کننده در مذاکرات وین در مورد آن صحبت می کنند و اظهاراتی که در مورد آن صحبت می کنند، گفت: ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم. طرف مقابل در دور هفتم مذاکرات وقت کشی زیادی کرد و بعد از آن پذیرفت که در مورد ابتکارات ایران مذاکره کند.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست سفر اخیر هیئتی از هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان به تهران طی روزهای اخیر را خوب و سازنده ارزیابی کرد و افزود: ایران در موقعیت های مختلف میزبان گروه های مختلف افغانستانی بوده است و در این سفر هم جمهوری اسلامی ایران میزبان این گفت وگو بوده است. گفت وگوهای خوبی بین گروه های افغانستانی انجام شده است و امیدواریم که نتیجه آن آینده درخشانی برای مردم افغانستان به همراه داشته باشد.

سخنگوی طالبان هم در صفحه توییترش گزارشی از دیدار هیات طالبان در تهران با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان و اسماعیل خان، والی پیشین هرات ارائه کرد.

ذبیح الله مجاهد نوشت: در این نشست، امارت اسلامی به آن ها اطمینان داد می توانند بدون هیچ نگرانی به کشور بازگردند.

همچنین بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت طالبان در توییتی از دیدار دوجانبه میان مولوی صاحب امیر خان متقی، وزیر امورخارجه موقت دولت طالبان و حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در  امور افغانستان [در تهران] خبر داد.

در پی تحریم ۵۱ شخص آمریکایی از جمله مقامات ارشد دولت پیشین آمریکا و اشخاص دیگری  به دلیل ایفای نقش در جنایت تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر از سوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای مدعی دخالت آن چه شبه نظامیان نیابتی ایران در حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه می خوانند، شد .

این درحالیست که سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بزرگداشت شهدای عرفه تاکیدکرد: بخشی از انتقام سخت را گرفته ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئناٌ همه این را می دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود.

صبح امروز حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه هیئتی سیاسی از وزارت امور خارجه برای دیدار و گفتگو با مقامات عمانی عازم مسقط شد.

درباره اهداف انی سفر، جواد میر گلوی بیات کارشناس مسائل عمان می گوید: این اولین سفر  آقای امیر عبداللهیان  در مقام وزیر خارجه  به کشورهای حوزه خلیج فارس است و  پیش بینی می شود  دستور کار اصلی این سفر با توجه به نوع نگاه دولت سیزدهم به همسایگان ، مسائل اقتصادی و بازرگانی باشد.

خبرهای دیگر مرتبط با سفر امیرعبداللهیان به عمان را در لینک های زیر دنبال کنید.

اتوافق چهارجانبه ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان را پیگیری می کنیم

دیدار امیر عبداللهیان با معاون سلطان عمان

***

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جریان جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به شأنیت و جایگاه ویژه دستگاه قضایی و کارکنان این دستگاه نزد مردم تصریح کرد: در مسیر تلاش ها برای بهبود وضعیت پرداختی ها به کارکنان دستگاه قضایی به هیچ وجه نباید اقدامی صورت گیرد که موجبات سوءاستفاده و شعف دشمنان و بدخواهان را فراهم آورد؛ چرا که شأن و جایگاه قوه قضائیه متفاوت است و مردم انتظاری که از کارکنان این دستگاه دارند را شاید از کارکنان سایر دستگاه ها نداشته باشند؛ لذا باید مسائل و موضوعات را از مجاری صحیح پیگیری کنیم و از هرگونه اقدامی که باعث برزمین ماندن و ایجاد تعلل در کار مردم می شود پرهیز کنیم و ان شاءالله این مشکلات به زودی رفع می شود.

گزارش تاریخی ایسنا، در  سالروز قتل میرزا محمدتقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۳۰ هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

مهمترین القاب محمدتقی فراهانی کربلایی محمدتقی، میرزا محمدتقی خان، مستوفی نظام، وزیر نظام، امیر نظام، امیرکبیر، امیر اتابک اعظم بود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان