[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین جلسه کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای رشت عصر دوشنبه با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی شهر با ارائه راهکارهای لازم در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای شهر رشت در این جلسه گفت: ترافیک از نظر روحی، آلودگی هوا، موضوعات محیط زیستی، استهلاک خودرو و هزینه های بنزین در زندگی مردم بسیار تأثیرگذار است.

مسعود عباس نژاد با اشاره به اینکه این کمیسیون برای بررسی و ارائه راهکار توسط صاحبان نظر همایشی برگزار کرد، گفت: برای نخستین بار در گیلان این همایش برگزار و مقالات بسیار خوبی از سوی صاحبان نظران برای رفع معضل ترافیک به دبیرخانه ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه ما این بستر را فراهم کردیم تا به عنوان یک نهاد سیاست گذار به صورت علمی این معضل برطرف کنیم، ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری به صورت ویژه در این کار با ما همراه و همیاری کرد.

عباس نژاد به کاستی ها و فرسودگی های ناوگان اتوبوس رانی شهر رشت اشاره کرد و افزود: حمل و نقل عمومی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در کاهش ترافیک و زندگی مردم اثرگذار است.

لزوم توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی برای کاهش معضل ترافیک

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در این همایش مقاله ها و طرح های خوبی برای کاهش ترافیک به دبیرخانه ارسال شده بود، اظهار کرد: نتایج حاصل این همایش در اختیار حوزه های مختلف قرار گیرد.

سرهنگ محمد شریفی با بیان اینکه برقراری امنیت در جامعه یکی از مهم ترین وظایف نیروی انتظامی است، ادامه داد: به همین منظور استمرار امنیت و کاهش ترافیک باید بر پایه ای علمی مبتنی بر تحقیقات باشد.

وی با تأکید بر توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی نیروی انتظامی با سازمان ها و نقش تحقیقات و پژوهش در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی در جامعه، ادامه داد: دانشگاهیان در راستای تعامل با نیروی انتظامی در حوزه های اجتماعی می توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

سرهنگ شریفی با اعلام آمادگی این نهاد برای دریافت طرح های تحقیقاتی در حوزه های ترافیکی و کاهش این معضل اشاره و اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف انتظامی، انجام تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف یک ضرورت است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از اساتید و دست اندرکارانی که در نخستین همایش حمل و نقل و ترافیک شهر رشت فعالیت داشته و اصحاب رسانه فعال در این حوزه تجلیل شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان