[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تقدیر از مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: صبر و وفاداری دو ویژگی مهم شخصیتی حضرت ام البنین بود.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا نیز به ایشان اقتدا کردند، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار جز کسانی بود که جهاد تبیینی می کرد.

آیت الله فلاحتی همچنین به ۲۶ دی ماه سالروز فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران اشاره کرد و گفت: در این روز طاغوت پهلوی خائن از کشور خارج شد و مردم ایران پس از چند هزار سال قدرت معنوی، اخلاقی و اجتماعی پیدا کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیداری تصویری با مردم قم در سالروز قیام این شهر، بیان کرد: غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم دشمن و وحدت بین اقشار مختلف مردم سه محور سخنان رهبر معظم انقلاب بود و بازخوانی فرمایش های ایشان می تواند برای ما الگو باشد.

غیرت دینی به معنای خشونت نامعقول نیست

امام جمعه رشت با بیان اینکه عمل نکردن به بیانات رهبری از مهم ترین عوامل عقب ماندگی کشور است، افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود و نشان داد که عالم دینی می تواند مردم را بسیج کند.

آیت الله فلاحتی به مخالفت استکبار با اسلام سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: غیرت دینی مردم عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف بوده است.

وی با تاکید بر اینکه غیرت دینی به معنای خشونت نامعقول نیست، اظهار کرد: اهل فکر و اندیشه باید مردم را در مقابل غیرت زدایی به اصول و مبانی انقلاب مصون نگه دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پایبندی به مبانی انقلاب سبب پیشرفت کشور می شود، تصریح کرد: «حاج قاسم» با غیرت دینی و عقلانی حرکت کرد و حقیقت ملت ایران در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه موفقیت های انقلاب اسلامی نباید مکتوم بماند، تصریح کرد: ملت های منطقه از مقاومت مردم ایران در مقابل استکبار بهره می برند و امروز جمهوری اسلامی خاری بر چشم و استخوان بر گلوی دشمنان شده است.

مسئولیت نباید به اهالی فتنه واگذار شود

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت امید نسبت به آینده در جوانان، اضافه کرد: اختلاف سلیقه ها، روش ها و منش ها نباید موجب جبهه گیری مخالف شود.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به استان گیلان، بیان کرد: سال های گذشته نسبت به ساختارها و زیرساخت های گیلان به ویژه رشت بی توجهی شد و این ناشی از زد و بندهای سیاسی بود.

آیت الله فلاحتی با توصیه به سفارش رهبر معظم انقلاب در واکاوی فتنه ۸۸، تأکید کرد: فتنه ۸۸ توسط خواص به انقلاب آسیب زد بنابراین مسئولیت ها نباید به اهالی فتنه واگذار شود.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت استان نیاز به آرامش در فضای برادرانه داریم، اظهار کرد: اگر هر کسی بخواهد سخنی بگوید به نفع گیلان نیست و نباید فضا را ملتهب کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان