به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، چندی پیش محمدرضا جلالی به عنوان سرپرست فرمانداری لنگرود معرفی و معارفه شد و آن طور که حسین مصطفی پور سرپرست معاونت سیاسی استانداری گیلان در مراسم معارفه اعلام کرد نیاز است تا پس از طی فرایند قانونی حکم جلالی به عنوان فرماندار شهرستان لنگرود ابلاغ شود.




در طی دو سه هفته گذشته، جلالی در چند برنامه شرکت کرده و طبق قانون نانوشته روسای ادارات و برخی از شخصیت ها با وی دیدار و گفت وگو کردند تا جلالی نیز با مسوولین ادارات شهرستان آشنا شود.




جدای همه این تشریفات و کارهای روزمره که مسوولین انجام می دهند و با توجه به سرکار آمدن دولت سیزدهم و شعارهای داده شده، طبیعتا انتظار مردم لنگرود نیز از جلالی به عنوان رئیس جمهور شهرستان خود بالا است و خواستار تحول در سیاست ها و خدمت صادقانه به مردم توسط همه مسوولین و کارکنان ادارات هستند که یکی از وظایف فرمانداری نیز نظارت بر این امر است.




البته مردم در انتخابات گذشته مجلس به محمدنژاد که با شعار تغییر برای لنگرود آمده بود رای دادند و لاهوتی که سه دوره قبل به عنوان نماینده مردم لنگرود در مجلس بود را کنار زدند به امید اینکه شاهد ایجاد تغییر در لنگرود از هر لحاظ باشند که بعد از گذشت بیش از ۱۶ ماه هنوز هم مردم به دنبال این هستند که تغییری را ببینید که البته در این باره در زمان دیگری بحث خواهد شد.




مردم در طی سال های گذشته شاهد بی عدالتی هایی در برخی ادارات و وجود رانت هایی بودند که فریادهاشان هرگز شنیده نشد ولی با آمدن رئیسی و سخنرانی هایش بذر امید در دل مردم کشور و لنگرود جوانه زده و باید در ادامه دید که سرپرست فرمانداری چگونه می تواند جوانه های امید مردم را بارور کند البته از بعد از معارفه جلالی، تاکنون واکنشی از سوی مردم در فضای حقیقی یا مجازی مشاهده نشده و شاید شهروندان منتظر اقدام عملی از جلالی در نوع کارکرد خود هستند و به همین دلیل از تمایلات احساسی پرهیز شده است.




جلالی نیز در سخنرانی روز معارفه خود از خدمت بی منت به مردم سخن گفته بود و موضع خود خطاب به مدیران را اینگونه مطرح کرده بود که مسوولین لنگرود باید عالم، باهوش، باسواد و آرام باشند و علاوه بر شنیدن مشکلات مردم برای رفع مشکلات نیز تلاش کند.




سرپرست فرمانداری لنگرود همچنین گفته بود که حل مشکلات و توجه مسوولین به مردم، آنان را به انقلاب دلگرم می کند و همه ما مدیون انقلاب هستیم و مردم از انقلاب طلبکاری ندارند و در چهل سال گذشته همواره تلاش کردیم تا مردم را نسبت به انقلاب امیدوار کنیم و امروز باید به صورت میدانی و کار جهادی و حل مشکلات، مردم را بیشتر از گذشته به انقلاب و آرمان ها دلگرم کنیم و با تدبیر، مجاهدت، گذشت و ایثار ارزش های انقلاب را احیا کنیم.




وی مدعی شده بود که در خیلی از زمینه ها از ظرفیت های مردم استفاده نکردیم و برای گذر از شرایط بحرانی، از اندک سالاری به مردم سالاری نیاز داریم، باید نگاه و اندیشه مان را تغییر دهیم و اگر چنین شود با خلاقیت و کار می توان مشکلات را حل کرد تا مردم آرامش بگیرند.




این سخنان و مواضع جلالی در گفتن و نگارش متن و حتی شنیدن بسیار زیبا و دلنشین است ولی باید دید که در عمل چگونه می خواهد در زمینه های مختلف عمل کند تا صدق گفتارش نیز در عمل مشخص گردد.




در هر صورت مطلبی که در روز معارفه در جمع حاضر مطرح و توسط رسانه ها منتشر شد به اطلاع شهروندان نیز رسیده و چشم های شهروندان لنگرودی منتظر دیدن عمل جلالی به گفتار و در اصل، اقدام عملی به تفکرش است.




طبیعتا همه شهرستان ها در نقاط مختلف کشور دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که می توان از آن ها استفاده کرد ولی به عقیده نگارنده، شهرستان لنگرود یک سر و گردن از دیگر شهرستان ها از نوع ظرفیت های خدادادی و حتی انسانی بالاتر است ولی در طی سال های گذشته عده ای سودجو و منفعت طلب و یا شاید قدرت طلب، مسیر رشد و توسعه شهرستان را به سمت دیگری سوق دادند که نه تنها ظرفیت های خدادادی از بین رفت بلکه برخی ظرفیت ها و پتانسیل ها و نیروهای انسانی نجبه نیز گوشه گیر یا فراری شدند که در این زمینه در مطلب دیگری به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.




انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان