[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: همانند روزها و هفته های گذشته آمارهای کرونایی همچنان نزولی است.

وی با تأکید بر اینکه این آمارها نباید زمینه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت دستور العمل ها در استان را فراهم کند، گفت: سویه جدید امیکرون در کمین شهروندان است و با توجه به شناسایی هشت مورد ابتلاء به این سویه در استان خطر افزایش این تعداد وجود دارد.

مهرابیان ادامه داد: همانند دو سال گذشته تنها راهکار جلوگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا و سویه های جدید آن رعایت شیوه نامه ها، توجه به واکسیناسیون و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید در بیمارستان های استان گیلان پذیرش شدند، افزود: مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان ۱۲۵ نفر است.

مهرابیان با اشاره به بستری ۲۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان، گفت: دو بیمار نیز امروز به این بخش منتقل شدند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به منظور ایجاد ایمنی در برابر سویه جدید، تصریح کرد: امروز ۴۶۷ پایگاه واکسیناسیون در گیلان و ۲۱۹ پایگاه در رشت فعالیت می کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان