[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور ظهر یکشنبه در مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان مسابقات استانی، قرآنی، ورزشی و فرهنگی خانواده سپاه قدس گیلان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به امور فرهنگی، بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی جامعه غفلت از امور فرهنگی بوده لذا سپاه اقداماتی را برای این منظور انجام داده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان برگزاری مسابقات فرهنگی را یکی از عوامل مؤثر در انتقال پیام های ارزشی به جامعه هدف دانست و گفت: برگزاری برنامه های مختلف از جمله مسابقات قرآنی، ورزشی و فرهنگی مختلف شهرستانی، استانی و کشوری به افزایش امید و فرهنگ در جامعه کمک می کند.

وی با اشاره به هزینه های میلیاردی سپاه در حوزه ورزش، تصریح کرد: توسعه زیرساخت های ورزشی یکی از اهداف سپاه است و به همین جهت هزینه های قابل توجهی برای این حوزه صرف شده است و در آینده نیز ادامه دارد.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه انس گرفتن با قرآن موجب افزایش شور و نشاط اجتماعی می شود، بیان کرد: پرورش نیروهای حافظ قرآن یکی از مؤثرترین راه ها برای پرورش نسل انقلابی بوده لذا سپاه نیز در این راستا برنامه های ویژه ای تدارک دیده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هزار و ۴۰۳ نفر حافظ قرآن در مجموعه پایگاه های بسیج پرورش داده شده است، افزود: باید با ترویج فرهنگ قرآنی نسل جدید را در برابر توطئه ها و شبهات دشمنان مصون بداریم.

توسعه زیرساخت های ورزشی در دستور کار سپاه است

ایجاد نشاط اجتماعی یکی از اولویت های سپاه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انس با قرآن راهکاری مؤثر در کاهش اضطراب اجتماعی است، گفت: مسئولان باید نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و مهیا ساختن شرایط جهت توسعه ورزش سالم اقدام کنند.

حجت الاسلام احسان الله محمدی با تاکید بر لزوم توجه به امور فرهنگی و ورزشی در سپاه قدس گیلان، گفت: یکی از اولویت های سپاه توجه به نشاط جامعه و مسائل فرهنگی و افزایش امید در جامعه بوده و در همین راستا مسابقه مسابقات استانی، قرآنی، ورزشی و فرهنگی خانواده سپاه قدس برگزار شده است.

گفتنی است؛ که در این دوره از مسابقات، ۲۷۰ نفر در دور مقدماتی و ۱۰۰ نفر در مسابقات استانی شرکت کردند و ۴۵ نفر برگزیده و ۲۱ نفر نیز در رشته های مختلف به مسابقات کشوری راه یافته تجلیل شدند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان