[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی غروب امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: بارش برف و باران بویژه در نقاط کوهستانی بدلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست را نعمت الهی می دانیم ولی در جلگه باید تلاش کنیم تا تبدیل به نقمت نشود. 

وی با بیان اینکه از نظر تئوری، آمادگی خوبی برای مقابله با مشکلات ناشی از برف وجود دارد، گفت: آمادگی باید در عمل هم اینچنین باشد که البته با توجه به تجارب سال های گذشته، آمادگی بهتری نسبت به آن زمان وجود دارد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر دستگاه ها بیان کرد: فرمانداران، رئیس ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها هستند و باید این هماهنگی را بین بخش های مختلف ایجاد کنند. 

استاندار گیلان یکی از نقدها بر عملکرد گذشته در زمان بارش های سنگین برف در استان راعدم پیشگیری و برنامه ریزی های لازم در این زمینه عنوان کرد و افزود: نخست باید برنامه ریزی صحیح و اصولی از وقوع داشته باشیم و از بروز مشکلات پیشگیری کنیم و در کنار این موضوع، احتمال خسارت نیز وجود دارد که باید تلاش شود آن را با سرعت رفع کرد. 

عباسی با تاکید بر ضرورت دسته بندی مسائل و مدیریت مهندسی صحیح گفت: باید با توجه به پیش بینی هواشناسی، پهنه ها و در محدوده هایی که احتمال خسارت بیشتر وجود دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی از دستگاه های مختلف خواست تا با پیش بینی مشکلات احتمالی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری و رفع بروز مشکلات، فراهم کنند و دستگاه ها باید با پیش بینی احتمال قطع برق و گاز در استان، برای سوخت دوم نانوایی ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج برای کمک به راهداری آمادگی دارند و راهداری باید از این ظرفیت استفاده کند، تصریح کرد: رفع سریع مشکلات احتمالی، پیش بینی برای امدادرسانی به بیماران در صورت بسته شدن راه توسط دستگاه های مربوطه از دیگر مواردی است که باید آمادگی برای مقابله با آن ها وجود داشته باشد. 

عباسی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در عملکرد مردم در شرایط این چنینی، از مدیران و رسانه ها خواست اطلاع رسانی های دقیق انجام دهند. 

وی مرخصی تمامی مدیران را لغو اعلام و تاکید کرد که همه فرمانداران و مدیران باید طی مدت بارش ها در شهرستان محل کار خود حضور داشته باشند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی مدیران پروازی هستند، گفت: همه فرمانداران باید در محل کار خود اسکان داشته باشند و پسندیده نیست که فرمانداری مثلا در زمان بارش ها در مرکز استان باشد. 

عباسی با بیان اینکه حضور دائمی در محل خدمت قبل از انتصاب فرمانداران به آنان تأکید شده، افزود: عدم حضور هیچ مدیری در محل حوزه کاری اش در زمان بارش برف، پذیرفتنی نیست. 

وی خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل بحران استان بیان کرد: هر کدام از مدیران که در محل کار خود طی مدت بارش برف حاضر نباشند، رصد و اعلام کنید. 

استاندار گیلان با تاکید دوباره بر آمادگی هر گونه مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف تصریح کرد: چون مردم در سال های گذشته آسیب دیده اند، نگرانند و عملکرد مدیران باید به گونه ای باشد که به جای نگرانی از بارش برف، نشاط برای آنان به ارمغان آورده شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان