به گزارش لنگرنیوز، دانا نوشت : رسانه های اصلاح طلب که در سال های اخیر همواره در قبال مسائل اجتماعی خود را مدعی العموم دانسته و انتقادات تند و تیزی را در زمینه بی توجهی به حقوق مردم مطرح می کردند، این روزها نسبت به وضعیت هوای تهران و کلانشهرها روزه سکوت گرفته اند و هیچ حرفی در این باره به میان نمی آورند.

این رسانه ها که همین یک ماه پیش ماجرای اسیدپاشی های اصفهان را در بوق و کرنا کرده بودند و قصد داشتند اتفاقات رخ داده را گردن جریان حزب الهی جامعه بیندازند، حالا وقتی مسئله انتقاد از دولت یازدهم به میان می آید، سکوت اختیار کرده و رسالت رسانه ای خود را فراموش کرده اند.

این سکوت البته این شائبه را نیز به وجود آورده که رسالت رسانه های زنجیره ای تنها در قبال مخالفین این جریان نمود می یابد و وقتی کار به انتقاد از خودی ها می رسد، خود را به بی خیالی زده و سوژه های دیگر را برای خود مهم قلمداد می کنند.

روز گذشته  محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت هشدار خبر داد و  گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم می باشد. طبق آمار رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا میانگین کیفیت هوا طی 24ساعت گذشته منتهی به 11صبح امروز یکشنبه 25آبان ماه ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون روی عدد 142قرار گرفت و بدین ترتیب هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفته است. ایستگاه شهرری با عدد 188 بالاترین عدد و ایستگاه شهرداری منطقه 4 باعدد 105 پایین ترین عدد می باشد. با توجه به این که وضعیت برای گروه های حساس ناسالم می باشد توصیه می شود سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی از قرار گرفتن در فضای باز جدا خودداری کنند.

این هشدار اما گویا برای رسانه های اصلاح طلب شبیه به یک خبر عادی جلوه کرد که امروز در هیچ یک از روزنامه های اصلاح طلب، خبری درباره وضعیت آلودگی هوا منتشر نشده است. طوری که سفر وزیر خارجه عمان، مراسم تشییع جنازه مرتضی پاشایی، روند مذاکرات هسته ای و بررسی وضعیت دانش آشتیانی به مهمترین مطالب امروز رسانه های اصلاح طلب مربوط می شد.

در این باره البته دولت یازدهم نیز همچون رسانه های حامی خود نسبت به وضعیت آلودگی هوا بی توجه بوده و نه تنها جلسه ای در دولت برای بررسی وضعیت بحران آب و هوا تشکیل نشد، بلکه مسئولان مربوطه نیز در واکنش به این ماجرا تنها سکوت اختیار کردند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان