[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر لزوم ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در گیلان هم آغاز شده و باید از همه امکانات برای اجرای درست و دقیق آن استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید مبادی ورودی استان گیلان به دستگاه های مبارزه با مواد مخدر تجهیز شوند، افزود: استفاده از دستگاه های روز در این زمینه در سه مبدا ورودی استان گیلان الزامی است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از توزیع مهم ترین راهکار برای کاهش مصرف مواد مخدر است، گفت: دستگاه های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر این موضوع را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین به نقش کمیته امداد در کاهش و ساماندهی معتادان غیر متجاهر اشاره و با بیان اینکه این نهاد به همراه بهزیستی باید معتادان غیر متجاهر را تحت پوشش قرار دهند، ادامه داد: پوشش این افراد انگیزه ترک را برای آنها ایجاد می کند.

عباسی با تأکید بر اینکه باید شرایط را برای توزیع کنندگان مواد مخدر در گیلان نا امن کنیم، اضافه کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که توزیع کنندگان و واردکنندگان جرأت انجام این کار در گیلان را نداشته باشند.

وی غربالگری و جمع آوری را یکی دیگر از راهکارهای کاهش معتادان متجاهر عنوان و بر ضرورت توجه به حوزه درمان تأکید کرد و افزود: افزایش هفت درصدی دستگیری خرده فروشان و ۲۸ درصدی قاچاقچیان مواد مخدر از اقدامات خوبی انجام شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان