[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر  امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در سالن اجتماعات الغدیر با بیان اینکه منطفه حیران جزو مناطق جداناپذیر گیلان است، اظهار کرد: هر چند بار یکبار مطالبی در خصوص گردنه حیران مطرح می شود، و از باب تذکر به عنوان عالی ترین مقام اجرایی در گیلان اعلام میکنم که این اقدامات تفرقه انگیز همدلی و وحدت میان مردم گیلان و اردبیل را از بین نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته همواره به بن بست خواهد رسید، گفت: از همه متولیان امر تقاضا دارم به مسئله حیران دامن نزده و باعث خدشه دار شدن وحدت میان دو استان نشوند.

استاندار گیلان با اشاره دستورالعمل وزارت کشور در خصوص طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر افزود: این طرح و دستور العمل یک طرح کشوری و ملی بوده و ساماندهی آن در استان گیلان آغاز و باید از تمامی امکانات استفاده شود.

عباسی با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در  راستای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: نیروی انتظامی گیلان به طور شبانه روزی در حال فعالیت در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده و در همین راستا شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که جای بسیار قدردانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تجهیز دستگاه های مبارزه با مواد مخدر در مبادی ورودی گیلان تصریح کرد: در سه مسیر ورودی استان گیلان باید تلاش شود تا امکانات موجود تجهیز و دستگاه های مدرن وارد این استان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از راه های کاهش مصرف مواد مخدر در گیلان را جلوگیری از توزیع آن دانست و افزود: باید با هماهنگی تمامی نهادها و دستگاه های متولی باید از توزیع و ورود مواد مخدر به گیلان جلوگیری شود زیرا مصرف آن باعث از بین رفتن بسیاری از خانوارها شده است.

عباسی با بیان اینکه معتادان متجاهر و غیر متجاهر باعث ایجاد نا امیدی در جامعه می شود، گفت: طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر بسیار مفید بوده و باید همه دستگاه ها از تمامی امکانات موجود در راستای کاهش معتادان متجاهر و غیر متجاهر تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد در کاهش و ساماندهی معتادان غیر متجاهر بیان کرد: کمیته امداد و بهزیستی باید معتادان غیر متجاهر را تحت پوشش قرار دهند زیرا انجام اینکار انگیزه معتادان برای ترک را افزایش می دهد.

استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه باید شرایط برای توزیع کنندگان مواد مخدر در گیلان ناامن شود، بیان کرد: باید شرایطی را در مرزهای گیلان و مبادی ورودی به وجود آورد که توزیع و واردکنندگان مواد مخدر به گیلان جرات انجام این کار را نداشته باشند لذا برای تحقق این امر باید مشکلات را ریشه ای بررسی کرد.

عباسی مهم ترین راه حل در کاهش معتادان متجاهر را غربالگری و جمع آوری آن دانست و تصریح کرد: اگر در حوزه پیشگیری در چند سال گذشته به موفقیت نرسیدیم می شود در مرحله درمان به خوبی عمل کرد و با شناسایی و جمع آوری معتادان، هزینه هارا کاهش داد.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان مسوولان متولی باید گزارش عملکرد خود را به صورت هفته ای به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جهت کاهش مصرف، شبکه توزیع و ساماندهی و همچین جمع آوری معتادان متجاهر و غیر متجاهر اعلام کرده و فقط به شرکت در جلسات پسنده نکنند.

عباسی از افزایش هفت درصدی دستگیری خرده فروشان و ۲۸ درصدی قاچاقچیان موادمخدر در استان خبر داد و گفت: باید با این تلاش های صورت گرفته شاهد کاهش میزان مصرف و ابتلا به اعتیاد نیز باشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان