[ad_1]

پرونده «سرکرده گروهک الاحوازیه»/ سفر رئیسی به روسیه/ دیدار سردار قاآنی با مقتدی صدر/ مذاکرات وین و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه با نام «حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بر اساس کیفرخواستی که  صادر شده، اتهام وی «اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات های بمب گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

از دیگر اخبار پربازدید حوزه حقوقی و قضایی، اظهارات رئیس کل دادگستری استان تهران درباره بازبینی پرونده های قصاص بود.

علی القاصی مهر در رابطه با تاکید رئیس قضاییه نسبت به تعیین تکلیف محکومان قدیمی پرونده های قصاص، اظهار کرد: در دادگستری تهران در حال پالایش و بازبینی تمام پرونده های مرتبط با قصاص هستیم.

در ادامه اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام، ارزیابی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درباره روند این دور از مذاکرات مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فریدون عباسی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده با این هدف به وین رفته که به تکالیف برجامی خود عمل کنند، دیگر پرانتز و بحث دشوار چه چیزی است که گفته می شود؟  تاکید کرد:  اینقدر نباید موضوع را کش و قوس داد. باید اخبار درست به افکار عمومی داخلی داده و روشن شود این پرانتزها چه هستند که طرح شدند؟ دوباره بلای برجام بر سر ما نیاید.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم از موضع ایران در مذاکرات وین مبنی بر تضمین خواهی برای عدم ترک یک جانبه برجام از سوی دولت های آتی آمریکا، دفاع کرد.

میخائیل اولیانوف در واکنش به ادعای یکی از مقامات آمریکایی درباره نتایجی که احیای برجام برای ایران در بر خواهد داشت، در صفحه توییترش نوشت: بعضی ها نمی خواهند از سیاست شکست خورده فشار حداکثری درس بگیرند. ایرانی ها کاملا حق دارند که دنبال تضمینی در قبال تکرار این ماجراجویی فاجعه بار باشند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

طرف های مذاکره کننده مصمم به رسیدن به نتیجه هستند

آمریکا و طرف های غربی از فشار به ایران با اهرم "زمان" دست برمی دارند؟

گفت وگوی برجامی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با جوزپ بورل

***

رئیس جمهور کشورمان به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم در اولین سفر دو جانبه خود در مقام رییس جمهور به دعوت چندین باره "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه به مسکو سفر می کند تا در ملاقاتی مفصل با همتای روس خود در ارتباط با موضوعات مهم روابط دوجانبه و برنامه های دو کشور برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف از جمله عرصه اقتصادی و تجاری رایزنی و گفت وگو کند.

سخنگوی دولت هم ضمن اعلام جزئیات جلسات و نشست های رییس جمهوری در سفر به روسیه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏رئیس جمهور در سفر روسیه علاوه بر دیدار با آقای ولادیمیر پوتین، در مجلس دوما سخنرانی خواهند داشت. دیدار با فعالان اقتصادی و نفتی و حضور در دانشگاه از دیگر برنامه های ایشان در روسیه خواهد بود. محور مباحث و جلسات توسعه صادرات به روسیه و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی است.

خبرهای دیگر با محوریت سفر رئیس جمهور به روسیه را در لینک های زیر بخوانید.

بیانیه کرملین درباره دیدار پوتین و رئیسی در مسکو

هماهنگی تهران و مسکو برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران

مسکو گام های مثبتی برای کمک به لغو تحریم ها برداشته است

***

بنابر اعلام منابع عراقی، سردار قاآنی فرمانده نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که در عراق به سر می برد با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در منزل وی واقع در منطقه حنانه دیدار و درخصوص یکپارچه کردن مواضع احزاب شیعی عراق رایزنی کردند.

از دیگر اخبار پر بازدید امروز، تاکید رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدبیراندیشی برای بازگشایی مراکز آموزشی بود.

به اعتقاد محمدصالح جوکار حضور فیزیکی دانش آموزان، دانشجویان و اساتید در فضای آموزشی و ارتباط چهره به چهره با یکدیگر قطعا تاثیر آموزشی بالاتری دارد.  اینکه دانش آموز یا دانشجو از رختخواب بر سرکلاس حاضر شود، کفایت نمی کند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان