[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه هم اندیشی ساختار و تبیین نقشه راه کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ و هنر، اظهار کرد: ایستادن هنرمندان بر روی پای خود از خواسته های همیشگی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و هست.

وی با اشاره به اندک بودن حمایت های وزارت ارشاد از گروه های فعال در عرصه فرهنگ و هنر و بودجه های محدود در این بخش، افزود: باید بسترها به گونه ای آماده سازی شود که هنرمندان در حوزه اقتصادی خودکفا باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت ها و برنامه های هنرمندان به گونه ای جهت دهی شود که در پایان برای هنرمندان آورده اقتصادی داشته باشد و هزینه زا نباشد، گفت: توجه به این بخش و تحقق آن سبب ایجاد انگیزه، امید به آینده و تولید آثار با کیفیت تر برای هنرمندان می شود.

تحقق اقتصاد فرهنگ و هنر سبب پویایی و ارتقای کیفیت آثار می شود

وی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان به پویایی و ارتقای جایگاه و کیفیت آثار تولیدی این حوزه نیز کمک می کند، تصریح کرد: در همین راستای موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفته است.

ثقتی با تأکید بر اینکه ظرفیت های موجود در فرهنگ و هنر می تواند زمینه ساز ایجاد اقتصاد پویا برای فعالان آن شود، ادامه داد: برای تشکیل کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ و هنر گیلان نیروی انسانی متخصص و متعهد زیادی در اداره کل حضور داشت که باید به جمع بندی نهایی برای ترکیب اصلی می رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت هنرمندان فعال در این عرصه بودیم، گفت: باید از همه ظرفیت های و امکانات برای تحقق اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان