[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال سپیدرود پس از سه سال سردرگمی و نداشتن مالک مشخص در نهایت سر و سامان پیدا کرد و به یک بازرگان و کارآفرین رشتی به نام علی رضا نوید واگذار شد. 

خود به خود نفس به سامان یافتن باشگاه قدیمی شمال کشور خبر خوبی برای اهالی فوتبال ایران است و اینکه این تیم ریشه دار و پرهوادار به یک مالک بومی واگذار شده باشد بر شیرینی این خبر برای هوادارامی افزاید و این اطمینان خاطر را برای شان می آورد که قرار نیست پس از چند صباحی برود پی کارش و کسی دستش به او نرسد. 

مصیبت های سپیدرود از زمستان سال ۹۷ زمانی که علی کریمی از تیمداری منصرف شد و طی قراردادی غیرمتعارف به کیومرث بیات رسید آغاز شد و با دست به دست شدن های پی در پی بین مدیران عامل به اوج رسید و حاصلش شد دو سقوط پشت سر هم از لیگ برتر به دسته اول و بعد دسته دوم و سال پیش هم کمی اوضاع آرامش شد در نهایت سپیدرود در همان لیگ دو در جا زد. 

این نا بسامانی مالکیتی علاوه بر سقوط برای سپیدرود بدهی های مالی هنگفتی نیز برجای گذاشت که بر طبق ادعای علی کریمی مالک پیشین سپیدرود تا سقف ۱۵ میلیارد تومان هم رسید این در حالی است که ارزش امتیاز یک تیم لیگ دویی به پنج میلیارد تومان هم نمی رسد. 

سقوط سپیدرود و بدهی هنگفت مالی که همزمان شد با شروع اپیدمی کرونا و عدم حضور هواداران پرتعداد سپیدرود در ورزشگاه ها که اکسیر حیاتی این تیم در طول نیم قرن تاریخش هستند موجب شد تا تنها چند قدم با نابودی فاصله داشته باشد و تیمی که تا همین چند مدت پیش در سطح نخست فوتبال ایران زندگی می کرد با بدهی چند برابری ارزشش و حضور در لیگ دو با یک قرارداد واگذاری پر ایراد و مبهم هر خریداری را فراری می داد. 

همین شد که در این چند سال هر متقاضی خریدی که پا پیش می گذاشت با دیدن لیست عریض و طویل طلبکاران و حواشی بی شمار پیرامون سپیدرود خیلی زود عطای خرید را به لقایش واگذار می کرد و سپیدرود می ماند و مصیبت هایی که روز به روز فزونی پیدا می کرد. 

به همین دلیل است که می گوییم قطعی شدن انتقال سپیدرود از علی کریمی و بیات به مهندس علی رضا نوید در این شرایط وانفسای اقتصادی اتفاق بزرگ و میمونی در جهت در حفظ و بقای یکی از ۱۰ تیم قدیمی فوتبال ایران است و حالا که این اتفاق سه ثمر رسیده است همه مسئولین سیاسی و ورزشی استان باید کمک کنند تا مالک جدید با قوت قلب و پشتوانه مالی و معنوی بیشتری گام هایش را در جهت برطرف کردن مشکلات مالی سپیدرود بردارد. 

مالک جدید در بدو ورود با دادن یک مغازه در یک نقطه تجاری شهر رشت به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیارد تومان و چکی ۲۰۰ میلیون تومانی به کیومرث بیات معضل چند مالکیتی این تیم را به صور کامل حل کرد و سپس شروع کرد به تسویه مالی برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی سپیدرود به مقدار ۱.۷ میلیارد تومان که تا این لحظه نیم بیشتر این بدهی را به صورت کامل پرداخت کرده و با سایر شاکیان نیز در حال مذاکره و تسویه حساب است. 

در سومین قدم نوید اقدام به پرداخت حدود ۱.۵ میلیارد تومان از قرارداد کادرفنی و بازیکنان سپیدرود کرد تا بیش از ۲۰ درصد قراردادها را داده باشد و در کنار آن هزینه سنگین لجستیک و پاداش ها و سایر هزینه های روزانه تیمداری را هم باید به حساب بیاوریم تا بدانیم که در همین یک ماه آغاز به کار مالک جدید سپیدرود هزینه کرد و تعهدات مالی او به میلیارد تومان رسیده است. 

با دانستن این موضوع که تمام این بدهی ها ریشه در اشتباهات مدیریتی اداره ورزش و جوانان استان در واگذاری های غلط گذشته دارد که بر جان نحیف سپیدرود تحمیل شده است بلافاصله این پرسش پیش می آید که مسئولین استانی و اداره کل وورزش و جوانان گیلان در این مدت چه اقدام عملی برای کمک به مالک جدید که چنین بار بزرگی را از دوش شان برداشته انجام داده اند؟ 

آیا مهمانسرای المپیک مستقر در مجموعه ورزش عضدی برای سکونت بازیکنان سپیدرود در اختیار مالک گذاشته یا بهره برداری از ورزشگاه سردارجنگل برای تیم های پایه و بزرگسال به مالگ جدید داده شده یا زمینی برای ساختن کمپ ورزشی به این باشگاه اهدا شده و یا هر امکان دیگری که باری از دوش سپیدرود بردارد در این مدت به مالک پیشنهاد شده که متاسفانه باید بگوییم پاسخ همه منفی که هست هیچ، تازه در برابر یک خواسته ساده مالک جدید که یک دفتر بدون استفاده در مجموعه عضدی را در اختیار باشگاه سپیدرود بگذارند با پاسخ منفی روبرو شده اند! 

این دست دست کردن ها و به روی خود نیاوردن ها را بگذارید کنار همت عمومی مسئولین آذربایجان شرقی برای کمک به تراکتورسازی و پیدا کردن فوری یک مجموعه عظیم دولتی تا هم از جیب عمومی مردم ایران تمام بدهی های زنوزی مالک پیشین این تیم تسویه شود و هم بتواند دوباره این تیم سر کیسه را شل کند و در فوتبال حرفه ای ایران عرض اندام نماید. 

علی رضا نوید مالک جدید سپیدرود پس از اینکه برادری اش را در صاف کردن بدهی های گذشته ثابت کرد حالا چشم انتظار کمک و همت مسؤولان گیلان و شهر رشت است تا با همدلی و مشارکت در بازسازی قدیمی ترین باشگاه گیلان زمین دوباره سپیدرود به سطح نخست فوتبال ایران باز گردد و این عزیزدردانه رشتی ها با ۵۳ سال قدمت دوباره زندگی آغاز کند که در شمال ایران زندگی خیلی ها بستگی به زندگی سپیدرودشان دارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان