به گزارش لنگرخبر به نقل از فارس، دونالد ترامپ در شهر «فلورانس» ایالت آریزونای آمریکا در جمع حامیان خود حاضر شد و برای آنها سخنرانی کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا سخنرانی خود را با حملات لفظی به رسانه های آمریکایی و تکرار ادعای خود درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بر جو بایدن شروع کرد.

وی در اظهارات خود، عملکرد جو بایدن و دولت او طی یک سال گذشته را فاجعه بار خواند و گفت، به دلایل مختلف، اکنون آمریکا مضحکه جهان شده است.

ترامپ با تاختن به عملکرد جو بایدن و تمسخر اظهارات او، به گاف های رئیس جمهور کنونی دموکرات طعنه زد و سپس به وضعیت بد اقتصادی، تورم، خالی بودن فروشگاه ها از کالاها و شمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اشاره کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا سپس به وضعیت کنونی آمریکا در جهان پرداخت و گفت، «بایدن به طرز شدیدی کشور ما را در صحنه جهانی حقیر کرده است. پوتین نه تنها تهدید به حمله به اوکراین کرده است نمی دانم شما اخبار را خوانده اید، او (پوتین) اکنون تهدید کرده که به کوبا و ونزوئلا هم برود این به معنای فقدان احترام گذاشتن (به آمریکا) است. ما قبلا هرگز این مشکل را نداشتیم، درست است؟».

به ادعای ترامپ، «ما هیچ مشکلی با پوتین و اوکراین نداشتیم، ما هرگز مشکلی در ارتباط با رئیس جمهور شی (رئیس جمهور چین) و تایوان نداشتیم. چین، روسیه و ایران وارد اقدامات تهاجمی و تحریک آمیزی شده اند که تنها یک سال قبل (دوره ریاست جمهوری ترامپ) جرات انجام این اقدامات را نداشتند. آنها دارند سر ما بازی در می آورند و با ما ور می روند، این دقیقا چیزی است که دارد اتفاق می افتد».

وی سپس تاکید کرد که کشورهای جهان از قبیل روسیه، چین و کره شمالی احترامی برای دولت جو بایدن و رهبران دولت کنونی آمریکا قائل نیستند. وی سپس به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت، نمی دانم که در جریان هستید یا نه، کره شمالی دوباره دارد موشک هایش را شلیک می کند.

ترامپ در ادامه به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در دوره ریاست جمهوری جو بایدن اشاره کرد و آن را «خجالت بارترین لحظه تاریخ آمریکا» خواند. به گفته او، «وقتی رئیس جمهور شی (رئیس جمهور چین) به افغانستان نگاه می کند، آنها دیگر هیچ احترامی برای ما قائل نیستند... ۸۵ میلیارد دلار مهمات و تسلیحات نظامی تحویل طالبان داده شد، فکرش را بکنید».


سخنرانی ترامپ در شهر فلورانس ایالت آریزونا

 

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه این سخنرانی بار دیگر به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که با شکست او از جو بایدن پایان یافت، اشاره کرد.

دونالد ترامپ گفت: «این انتخابات، جعلی بود، به تعداد بالای حاضران در نشست (تجمع حامیان ترامپ در فلورانس ایالت آریزونا) نگاه کنید، این تعداد نشان دهنده یک رئیس جمهور بازنده نیست اما رسانه های فاسد آمریکا اینها را گزارش نمی دهند. ما در انتخابات (ریاست جمهوری ۲۰۲۰) برنده شدیم».

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود بارها درباره ویروس کرونا و منشا آن به چین اتهام زنی کرده بود، در جمع حامیانش در ایالت آریزونا بار دیگر اتهام های خود را تکرار کرد و کرونا را «ویروس چینی» خواند.

وی در این سخنرانی بارها به جو بایدن و دولت او به دلیل سیاست های داخلی این دولت تاخت و به حامیانش گفت: «آنها (دولت بایدن) دارند آزادی و شرافت شما را از شما می گیرند...کشور ما در این مدت به این کوتاهی دارد به سمت جهنم می رود، ما باید کنترل کشورمان را احیا کنیم و باید قوی باشیم».

به گفته دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، «دموکرات های تندرو قصد دارند کشور ما را به یک کشور کمونیستی تبدیل کنند... امروز حزب دموکرات تحت تسلط جناح فاشیست های چپگرا قرار دارد».

وی در ادامه به کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ هوادارانش به کنگره اشاره کرد و به شدت به اعضای آن که اکثریت آنها دموکرات هستند و چند عضو جمهوری خواه مخالف ترامپ هم در آن حضور دارند، تاخت.

ترامپ مدعی شد، «نانسی پلوسی (رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا) مجلس نمایندگان را به دادگاه های نمایشی لنینیستی تبدیل کرده است».

وی با اشاره به بازداشت و محاکمه عاملان حمله به کنگره آمریکا گفت: «می دانید چه اتفاقاتی برای این زندانیان سیاسی افراد می افتد؟ چرا این کارها را با اعضای آنتیفا و جنبش جان سیاهان اهمیت دارد، نمی کنند؟... این افراد در جنهم به سر می برند، اجازه بدهید آنها وکیل داشته باشند و اجازه بدهید آنها از خودشان در دادگاه دفاع کنند».

وی با تشویق حامیان خود برای شرکت در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا اعلام کرد، «این انتخابات بسیار مهم است اما مهم تر از آن، انتخابات ۲۰۲۴ (انتخابات ریاست جمهوری) است. ما دوباره کنترل کنگره را به دست خواهیم آورد، ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت، ما آمریکا را دوباره پس خواهیم گرفت».

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان