[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بازگشایی مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) کیاشهر با اشاره به سابقه غنی فرهنگی این منطقه، اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم بر اساس عدالت فرهنگی پایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال گسترش عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور به ویژه در دور افتاده ترین مناطق است، افزود: تمرکززدایی یکی از رویکردهای عدالت فرهنگی از فعالیت ها، رویکردها و بودجه و اعتبارات در حوزه های فرهنگی و هنری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در این استان نیز برای اجرای برنامه ها و فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر تمرکززدایی مورد توجه قرار می گیرد، گفت: باید به این نقطه برسیم که تمام استان گیلان شهر رشت نیست.

وی با بیان اینکه همه شهرهای استان گیلان به ویژه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر دارای رگ و ریشه های غنی فرهنگی و هنری است، ادامه داد: با توجه به فضای فرهنگی و مدیریتی که در این شهر حاکم است افق های روشنی برای فعالان فرهنگی و هنری شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر شاهد باشیم.

ثقتی با اشاره به تعطیلی فعالیت مجتمع فرهنگی و هنری بندر کیاشهر به واسطه کرونا و سایر عوامل همانند کمبود نیرو و اعتبارات، تصریح کرد: مردم بندر کیاشهر نیز علاقه مند به رویدادهای فرهنگی و هنری و هستند لذا باید از ظرفیت این مجتمع به نحوه احسن استفاده شود.

وی در ادامه به تنظیم تفاهم نامه ای برای جلب حمایت های لازم در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در بندر کیاشهر اشاره و اضافه کرد: شهردار بندر کیاشهر نیز حامی فعالیت های فرهنگی و هنری است.

ثقتی با بیان اینکه امروز شاهد فصل جدید همکاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری ها هستیم، افزود: در بندر کیاشهر نیز این همکاری های باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای برشی از برنامه های ملی و استانی را در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در راستای اجرای عدالت فرهنگی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در حوزه بودجه و اعتبارات فرهنگ و هنر گیلان شاهد اتفاقات خوبی هستیم و برای تحقق عدالت فرهنگی قطعاً در سطح شهرستان ها و بخش هایی همانند کیاشهر توزیع می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای فعالیت با قدرت مجتمع فرهنگی هنری بندر امام رضا (ع) کیاشهر، افزود: باید از امکانات و ظرفیت های این مجتمع استفاده و به ویترینی از فعالیت های فرهنگی و هنری این شهر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که این مجتمع خود مبتکر اجرا برنامه های فرهنگی و هنری خاص باشد، تأکید کرد: هنرمندان این شهرستان و منطقه باید به سمت استفاده از ظرفیت ها جهت دهی شوند.

ثقتی همچنین به تخصیص اعتبارات قابل قبول برای بندر کیاشهر و تأمین نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در همه بخش ها و حوزه ها توجه ویژه به بندر کیاشهر شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان