[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد براتی عصر پنج شنبه در جلسه هماهنگی راه اندازی گرمخانه لاهیجان با تاکید بر انجام روند قانونی احداث گرمخانه لاهیجان، گفت: دستگاه متولی ایجاد گرمخانه بهزیستی است که با کمک سازمان های مردم نهاد پیگیر راه اندازی آن بشود.

وی همچنین به موضوع آسیب های اجتماعی حاص از نبود گرمخانه در شهرستان اشاره و عنوان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه آموزش اشتغال و کمیته امداد در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن افراد بی خانه مانی که مهمان گرمخانه می شوند، برنامه ریزی کنند.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با تاکید بر اینکه این گرمخانه با حمایت همه مسئولان شهرستان ایجاد می شود از شهرداری، شورای شهر، سازمان های مردم نهاد خواست در ایجاد آن به سازمان بهزیستی کمک کنند.

ضرورت مدیریت درست گرمخانه

امام جمعه لاهیجان نیز در این جلسه ضمن تشکر از همه افرادی که پا به پای دغدغه وی، پیگیر راه اندازی گرمخانه ای برای افراد بی سرپناه بودند، گفت: راه اندازی گرمخانه اگر با مدیریت درست انجام نشود می تواند به پاتوقی برای افراد دیگر تبدیل شود که خود به ایجاد معضلات اجتماعی کمک می کند.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با اشاره به فرهنگ بالای مردم لاهیجان و ابراز احساسات آنان در فضای مجازی نسبت به این کار خیر، بیان کرد: می خواهم به مردم شهر بگویم که ما هم دلمان نمی خواهد افراد بی سرپناه شب های زمستان را در سرما بگذرانند و به همین دلیل در تلاشیم تا هرچه زودتر راه اندازی گرمخانه شروع شود.

لاهیجان نخستین شهر زیر ۵۰۰ هزار نفر دارای گرمخانه

شهردار لاهیجان نیز در ادامه این جلسه ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به احساس نیاز شهروندان، لاهیجان به تنها شهر زیر ۵۰۰ هزار نفر تبدیل می شود که به زودی دارای گرمخانه می شود.

رضا زنده دل با اشاره به عملکرد شهرداری در این خصوص، گفت: کار اجازه یک ملک از محل موقوفات شهرستان برای ایجاد گرمخانه موقت با ظرفیت حداکثر ۲۵ نفر به پایان رسیده و در مرحله تجهیز امکانات هستیم.

گفتنی است از چند ماه پیش و با سخنان «سیدجواد سلیمانی» امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه و مطالبه گری رسانه های شهرستان، موضوع احداث گرمخانه در دستور کار مدیران شهرستان قرار گرفت و اکنون به طور موقت یک ملک موقوفه که به نام شهید «حاج قاسم سلیمانی» وقف شده بود از سوی شهرداری اجاره و در آستانه بهره برداری است و روال قانونی احداث یک سرپناه از سوی سازمان بهزیستی در لاهیجان دنبال می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان