[ad_1]

رئیس جمهوری در جمع سیل زدگان جنوب استان کرمان تأکید کرد: احداث سیل بندها در اسرع وقت باید انجام شود که این مهم جزء برنامه های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

یه گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم نهضت آباد استان کرمان اظهارکرد: حضور در جمع مردم این منطقه برای بنده توفیقی است.

وی افزود: این عنایت شامل حال ما شد که علی رغم عظیم بودن سیل تلفات جانی نداشتیم و این باعث شکر گذاری است.

رئیسی ادامه داد: باران، نعمت است و اگر درست از آن بهره داری شود کشاورزی پر رونق شده و اقتصادی خوبی برای روستا رقم می خورد.

وی با بیان اینکه به دنبال فعال شدن اقتصاد روستا هستیم، گفت: باران یکی از عوامل کمک کننده در این راستا است که اگر همراه با اقدامات مقدماتی مانند احداث سیل بندها و سدها باشد و به کشاوزی و منازل مردم آسیب نرساند، بسیار مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری اظهارکرد: سیل بندهایی در برخی نقاط ایجاد و لایه روبی که به موقع انجام شده است، از خسارات زیاد جلوگیری کرده است، اما در برخی نقاط سیل بندها درست احداث نشدند و مشکلاتی برای کشاورزان و دامداران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان، مردم، جوانان، سازمان های امدادگر و سایر دستگاه ها در سیل اول تلاش کردند از آلام مردم بکاهند، گفت: در سیل دوم طبیعتاً مشکلات بیشتر می شود اما مسئولین ارشد کشور یک سری اقدامات کلی انجام دادند که از همه تشکر می کنم.

رئیس جمهوری تأکید کرد: به دنبال جبران خسارت نسبت به خانواده هایی که برای وسایل منزلشان مشکل ایجاد شده هستیم؛ در برخی منازل به دلیل سستی دیوارها مشکلاتی ایجاد شده و اگر بازسازی نشود امکان سکونت درآن ها وجود ندارد که شناسایی و بازسازی و نوسازی آن ها به سرعت انجام می شود.

رئیسی تصریح کرد: از مردم جنوب استان شناخت دارم، این مردم همواره با همه وجود درکنار انقلاب بودند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به تشریح ویژگی های ایشان پرداخت و گفت: ایشان پای نظام بودند و شهید پروری ایشان همواره بر زبان جاری می گردد؛ امیدواریم آنچه نسبت به این منطقه انجام می دهیم مورد قبول خداوند واقع شود.

رئیس جمهوری با اشاره به سفر وزرا و معاون اول خود به مناطق سیل زده در دی ماه سال جاری  اضافه کرد: وقتی در سفر بودم سیل دوم اتفاق افتاد، اما پیگیر مشکلات مناطق سیل زده بودم که با پیگیری و همت مردم و مسئولین این مشکلات در حال حل شدن هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زندگی مردم این مناطق بهتر از گذشته شود، تأکید کرد: این کارها برای کوتاه مدت است و برای بلند مدت احداث سیل بندها در اسرع وقت باید انجام شود که این مهم جزء برنامه های دولت است و با همت مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان