[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برای همه بشریت است.

امام جمعه رشت در ادامه به روابط ایران با چین و روسیه به جایگاه خوب این دو کشور در معادلات بین المللی اشاره کرد و افزود: روسیه و چین در بسیاری از موارد در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داشته اند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی کشورهای عربی تلاش می کنند روابط سیاسی و اقتصادی خود با روسیه و چین را توسعه دهند، ادامه داد: ارتباط ایران با این دو کشور با ارتباط کشورهای عربی با روسیه و چین متفاوت است زیرا ایران به دنبال صادرات به این کشورها است و کشورهای عربی به دنبال واردات از این کشورها.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مانع تراشی این کشورهای برای ایجاد اختلال در روابط میان ایران، روسیه و چین، افزود: رابطه ایران با روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز ایران از همه دوران ها قدرتمند است، ادامه داد: رسانه ها باید جنایت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه بین المللی را برای مردم بیان کنند.

وی در ادامه با اشاره بی توجهی ها و انجام ندادن بسیاری از کارها در سال های گذشته برای استان گیلان، اظهار کرد: زد و بندهای سیاسی و بی توجهی به مردم به ویژه کارگران تبدیل به لکه سیاه در استان شده است.

امام جمعه رشت به تجمع جمعی از معلولان و کارکنان آموزش و پرورش گیلان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در گذشته تصمیم گیران خوبی در استان نداشتیم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان هم آوا و همگرا بوده و دلسوز مردم باشند مشکلات برطرف می شود، بیان کرد: دیگر اجازه نمی دهیم به مردم گیلان جفا شود.

وی به وجود شرکت های ورشکسته گیلان اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاندند ضمن اینکه رودخانه های گوهررود و زرجوب ویرانه هایی برای مردم رشت ایجاد کرده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان