[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمدطلا مظلومی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: اصلاح ارز ترجیحی استراتژی عاقلانه و یک جراحی بزرگ اقتصادی است اما هنر مردان اقتصادی و دولت انقلابی باید به گونه ای باشد که بتواند اثرات ناشی از آن را مدیریت تا فشار اقتصادی بیشتری بر مردم تحمیل نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز که جریان انقلابی در مجلس و دولت پیشانی بند خدمت بر جبین بسته اند، در گرانبهایی است که باید آن قدر دانست و چراغ هم افزایی و همپوشانی را در برابر دشمنان بر افروخت.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور و انتظار مردم از دولت و مسئولان خاطرنشان کرد: مسئله بورس و سرمایه های از دست رفته مردم بهبود نیافت و ترمیمی حاصل نشد؛ تورم و بیکاری عرصه را بر مردم تنگ کرده است؛ رکود ناشی از کرونا بازاریان را مستاصل کرده است.یقین دارم جنابعالی شبانه روز دغدغه حل مشکلات مردم را دارید اما کارمندان بازنشسته کشوری، لشگری و قضایی، شاغلان و بازنشستگان تامین اجتماعی سخت نگران گذران زندگی خود هستند؛ مستمری پرداختی به خانواده های معظم شهدا با هزینه های زندگی آنها همخوانی ندارد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس به انتظار به حق مردم از نمایندگان اشاره کرد و گفت: مصوبه مجلس انقلابی برای تبدیل وضعیت ایثارگران در پستوی وزارتخانه ها و سازمان امور اداری و استخدامی معطل مانده است؛ خشکسالی گلوی نحیف کشاورزان و دامداران را به شدت می فشارد. کارگران شهرداری چشم انتظار تصویب قانون استخدامی و پایان بخشیدن به دغدغه های شغلی خود هستند.

وی افزود: بهبهان، زیدون، کشان، منصوریه، دودانگه و بخش مرکزی هم نماد ثروت هستند و هم نماد فقر و محرومیت؛ دشت های حاصلخیز، منابع عظیم نفت و گاز، مراکز گردشگری و نیروهای تحصیل کرده ثروت های خدادادی نهفته در این دیار هستند اما زندگی در زیر سقف های ناایمن، بافت های فرسوده، جاده های حادثه خیز و خیابان های پر چاله نماد فقر و محرومیت است.

مظلومی ادامه داد: حریم بی حدوحساب نفت، وجود چاه های ۱0۴ و ۲۰۰، مشعل های برافروخته گاز بدون پرداخت حق آلایندگی مردم آغاجاری را از نفس انداخته اما مردم برای تامین آب شرب در عذاب هستند.

خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: امروز امنیت در حوزه انتخابیه به دغدغه ای مبدل شد که مردم هر کوی و برزن برای تامین آن دست نیاز به سوی مسئولان دراز و  آن را برای خود از نان شب واجب تر می دانند.

مظلومی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی، شاغلین در مدارس غیردولتی، شرایط داران آموزش و پرورش از متولیان امر استمداد می طلبیدند. عمل به منویات مقام معظم رهبری، مطالبه پرستاران و ساخت مصلی نماز جمعه و ساخت مسجد طلاب نیازمند اراده جدی مسئولان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور، افزود: زمان تحقق عینی و عملی وعده های عملی دولت و پایبندی به میثاقی که با ملت بسته اید، فرارسیده است. مردم از وزراء، عمل انقلابی و جهادی می خواهند. وزارء بدانند در گذشته مردم با سلام و صلوات از دولت ها استقبال و با آه و نفرین بدرقه کرده اند. به عنوان نماینده مردم علی رغم تلاش شبانه روزی شرمنده جوانان تحصیل کرده و والدین آنها هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان