[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی با عنوان «حدیث باران» از صبح روز جمعه با اجرای هشت نمایش «بازی نامه»، «چهره یار»، «موج نامه»، «خمپاره ها چشم دارند»، «از بندر تا قصر از قصر تا بندر»، «زندگی با هم یا زندگی بدون هم»، «تندیس عشق» و «گم شدن برای حقیقت» در سه مکان سکوی نام آوران، بلوار قدس و پل تاریخی غازیان انزلی به مدت دو روز برگزار شد.

هیئت داوران این جشنواره بدون اولویت بندی، نمایش های «چهره یار» از لنگرود، «گمشدن برای حقیقت» از آستانه اشرفیه، «موج نامه» از بندرانزلی و «روایت عشق» از رشت را به عنوان چهار اثر برتر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی اعلام کردند.

همچنین هیئت داوران در بخش بازیگر زن، «فرشته حسنی» بازیگر نمایش «بازی نامه» از بندرانزلی را حائز رتبه برتر دانست و «ندا عباسپور» بازیگر نمایش «چهره یار» از لنگرود در جایگاه دوم و «ریحانه حسین زاده» و «سامره عاشوری» بازیگران نمایش های «زندگی با هم و زندگی بدون هم» و «خمپاره ها چشم دارند» از رشت و لاهیجان به صورت مشترک در جایگاه سوم بازیگری زن این جشنواره قرار گرفتند.

جایزه اول بازیگری مرد به صورت مشترک به «میلاد حسین زاده» و «امید کفشدار جلالی» بازیگران نمایش «گمشدن برای حقیقت» از آستانه اشرفیه تعلق گرفت و «محمد فرح بخش» بازیگر نمایش «موج نامه» از بندر انزلی جایزه دوم بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

مقام سوم بازیگری مرد این جشنواره نیز به صورت مشترک به «امیر روانان» و «سعید ذبیحی» بازیگران نمایش های «چهره یار» و «از بندر تا قصر از قصر تا بندر» از شهرهای لنگرود و انزلی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران «عبدالله بهادری» کارگردان نمایش «چهره یار» از لنگرود را حائز رتبه برتر دانست و «میلاد حسین زاده» کارگردان نمایش «گم شدن برای حقیقت» از شهرستان آستانه اشرفیه مقام دوم کارگردانی و «سعید ذبیحی» با نمایش «از بندر تا قصر و از قصر تا بندر» و «سید هومن میر معنوی» با نمایش «تندیس عشق» از رشت به صورت مشترک مقام سوم کارگردانی را از آن خود کردند.

گفتنی است بر اساس نظر هیئت داوران چهار نمایش انتخاب شده از سوی شعبه انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پس از اخذ مجوز و پروانه نمایش از شورای نظارت بر نمایش استان برای اجرای عمومی در انزلی مورد حمایت قرار گرفته و مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه اجرا به این نمایش ها پرداخت می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان