[ad_1]

وزیر کشور گفت: بعضی از کدورت هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی، اظهار کرد: همسایگان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارند و در سیاست های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست های خارجی شناخته شده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه در سیاست دولت سیزدهم، همسایگی جزء اولویت هاست، ادامه داد: امروز در توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می گیرد و بعضی از کدورت هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

وی افزود: در استان های مرزی یک تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه های ذیربط و اقتصادی تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

وحیدی تصریح کرد: وزارت کشور هم از حیث اینکه به ویژه در حوزه کشورهای همسایه و استان های مرزی و مسائل تبادلات مرزی نقش مهمی دارد، سیاست همسایگی را به جد  دنبال می کند.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حضور تماشاگران برای بازی های تیم ملی، اظهار کرد: با توجه به علاقه مردم برای حضور و تشویق تیم ملی با رعایت ملاحظات بهداشتی قرار شد که تعدادی از عزیزان تماشاگر بتوانند حضور پیدا کنند که بتواند تیم ملی را تشویق کنند و خواست آنان عملی شده باشد.

وحیدی همچنین درباره اقدامات وزارت کشور در حوزه برخورد با زمین خواری افزود: سیاست برخورد با زمین خواری از موضوعات مورد توجه ماست و وزارت کشور از طریق استانداری ها با این مساله برخورد می کند و مواردی که خلاف باشد باید طرف شود.

وزیر کشور تاکید کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست آقای اژه ای تشکیل و تصمیمات لازم گرفته شد. اما باید همه دستگاه ها باید برای مقابله با هرگونه زمین خواری و ساحل خواری بسیج شوند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان