[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از چند کارخانه نیمه تعطیل گیلان با اشاره به اینکه این واحدها به بهانه اصل ۴۴ و در راستای خصوصی سازی به افراد نااهل واگذار شد، اظهار کرد: این افراد بعد از مدتی این کارخانجات به حال خود رها کرده و با سرمایه این واحدها به دنبال سودجویی و دلال بازی ها خود می روند.

وی با بیان اینکه این کارخانجات در گذشته قطب تولید در کشور محسوب شده و بیش از هزاران کارگر در آن مشغول به کار بودند، گفت: متأسفانه کارخانجاتی که می توانست نقش مهمی در تولید و اشتغال و حتی صادرات داشته باشند امروز وضعیت مناسبی ندارند و تعطیل است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی این کارخانجات سبب شد تا بسیاری از کالاهای تولید داخل از خارج وارد شود، اضافه کرد: در زمان سفر رئیس قوه قضائیه به استان گیلان و بازدید از این کارخانجات در سال ۹۹ دستور پیگیری جدی و فوری درباره وضعیت این کارخانجات داده شد.

وی به آغاز به کار بخشی از این کارخانجات با جذب سرمایه گذاران جدید اشاره و تصریح کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت ها استان زمینه فعالیت ۱۰۰ درصدی این کارخانجات و بازگشت کارگران آن به کار فراهم شود.

عباسی با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان، گفت: در این بازدید از آخرین وضعیت کارخانجات آگاه و گزارشی جمع آوری و به رئیس جمهور ارائه می شود.

وی همچنین به وضعیت کارخانه ایران پوپلین به عنوان یک برند نمونه در سال های دور اشاره کرد و افزود: این کارخانجات در حال حاضر به صورت کارمزدی فعالیت می کنند با توجه به اینکه هم اکنون در اختیار بانک ها است یا باید واگذار و یا خود آنها سرمایه گذاری کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه رهاسازی سرمایه استان را به کسی نخواهیم داد، تصریح کرد: یکی از سیاست ها و رویکردهای دولت مردمی باید تمام بنگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل دوباره احیای و راه اندازی شده و واحدهای نیمه تعطیل نیز با تمام ظرفیت به فعالیت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مشکل قضائی این واحد تولیدی به صورت جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: در زمینه حمایت های دولتی نیز با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی استان حمایت می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان